عصر بازار

رئیس پارلمان بخش‌خصوصی عنوان کرد؛

بخش‌خصوصی منتظر اجرای وعده بانک مرکزی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار بازنگری در سند استراتژی توسعه صادرات کشور شد و گفت: بخش‌خصوصی منتظر اجرای وعده بانک مرکزی برای اجرای سیاست ارز تک‎‌نرخی است.

بخش‌خصوصی منتظر اجرای وعده بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، غلامحسین شافعی در مراسم روز ملی صادرات گفت: در بازبینی سند استراتژی توسعه صادرات باید سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و شرایط پسابرجام لحاظ شود؛ این در شرایطی است که سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران آمادگی دارند در بازبینی این سند کمال همکاری را داشته باشند.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: به نظر می‌رسد اکنون با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی کشور، سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور باید مورد بازبینی قرار گیرد و این یک الزام به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به طرح پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد: این ادغام می‌تواند در قالب اگزیم بانک فعالیت کند؛ به نحوی که همکاری تنگاتنگ این دو دستگاه می‌تواند کمک بیشتری به بخش صادرات کشور باشد.

    به گفته شافعی، اکنون چند نرخی بودن و تثبیت تصنعی نرخ ارز را از مشکلات اقتصادی کشور است که البته بانک مرکزی اعلام کرده تا پایان سال ارز را تک نرخی خواهد کرد و بخش خصوصی منتظر عمل به این وعده است.

    وی در ارتباط با تاکیدات رییس جمهوری در ارتباط با صادرات که در مراسم روز ملی صادرات مطرح شد، گفت: رئیس‌جمهوری صادقانه این نکات را مطرح می‌کند؛ اما گویا برخی پنبه در گوش گذاشته‌اند و کمتر در صحنه عمل به آن توجه می‌کنند.

    همچنین در این مراسم، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجاریت نیز گفت: صادرات کشور در شش ماه نخست نسبت به دوره مشابه سال قبل، شش درصد رشد داشته است؛ اگرچه در این میان صادرات افزایش یافته؛ اما این سطح از صادرات در شان اقتصاد ایران نیست.

    وی در ادامه به طرح مشکلات بخش صادرات کشور اشاره کرد و افزود: از دهه‌های گذشته ما وارث شرکت‌هایی کوچک هستیم که به دلیل نداشتن واحد تحقیق و توسعه، قدرت نوآوری و رقابت ندارند.

    وی ادامه داد: رقبا با سود بانکی پایین‌تری در بازارهای صادراتی حضور می‌یابند و فعالان اقتصادی ما به خاطر این که سود بانکی بیشتری پرداخت می‌کنند، توان صادراتی کمتری دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو