عصر بازار

در دیدار سفیر ایران با وزیر دارایی فیلیپین مطرح شد

پیشنهاد استقرار بانک های ایرانی و فیلیپینی در مانیل وتهران

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل روز چهارشنبه در دیدار با وزیر دارایی فیلیپین خواستار تقویت ارتباط بین بانک های مرکزی دو کشور شد تا تجار و بازرگانان ایران و فیلیپین بتوانند با سهولت فعالیت های اقتصادی انجام دهند.

پیشنهاد استقرار بانک های ایرانی و فیلیپینی در مانیل وتهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'محمد تنهایی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل در دیدار با 'کارلوس دومینگز' وزیر دارایی فیلیپین، گفت که ایران خواستار روابط اقتصادی بهتر و گسترده تر با مانیل است.
    به نوشته تارنمای 'مانیلا بولتن'، وی به عنوان نخستین حرکت، برنامه ریزی برای واردات موزهای بیشتر و کشف زمینه های سرمایه گذاری و همکاری در زمینه زیرساخت و انرژی را پیشنهاد کرد.
    بلندپایه ترین دیپلمات ایران در فیلیپین، گفت که ارتباط بین دو بانک مرکزی ایران و فیلیپین باید تقویت شود.
    معاون وزیر اقتصادی و دارایی کشورمان قرار است هفته اول نوامبر به مانیل سفر کند و چارچوب همکاری دو جانبه را با مقام های فیلیپین مورد گفت وگو قرار دهد.
    تنهایی اضافه کرد که در نظر دارد از رئیس بانک مرکزی ایران برای بازدید از فیلیپین دعوت کند تا با بانک مرکزی این کشور در مورد مسائل و همکاری بانکی رایزنی شود.
    وی پیشنهاد استقرار بانک های ایرانی در مانیل و 'لند بانک' فیلیپین در تهران را نیز مطرح کرد.
    'کارلوس دومینگز' وزیر دارایی فیلیپین نیز در این دیدار با استقبال از همکاری بانکی بین دو کشور، گفت که ارائه تسهیلات بانکی برای کارگران فیلیپینی در خارج از این کشور خاورمیانه (ایران) برای این کارگران سودمند خواهد بود.
    وی همچنین متعهد به کمک برای توسعه همکاری ها شد و اعلام کرد از سفر مقامات ایران به مانیل برای کمک به تقویت روابط دو جانبه استقبال می کند.
    سفیرایران نیز گفت که درپی کشف مناطقی برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی با هماهنگی گروه های محلی مانند اتاق بازرگانی و صنایع فیلیپین است.
    تنهایی با اشاره به واردات موز ایران از فیلیپین، گفت: ما هنوز نیاز به موزهای بیشتر از فیلیپین داریم.
    تولیدکنندگان موز فیلیپین، پیش از این 30 درصد از تولیدات خود را به ایران صادر می کردند، اما تحریم های ناعادلانه غرب علیه ایران موجب کاهش صادرات موز فیلیپین به ایران شد.
    مانیلا بولتن نوشت: از آنجا که تحریم های تجاری علیه ایران در حال حاضر برداشته شده است، این احتمال وجود دارد که ایران بار دیگر بزرگترین بازار موز فیلیپین شود.
    'شرکت های ایرانی همچنین علاقه خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی، انتقال برق و تصفیه آب در فیلیپین ابراز کرده اند.'
    سفیر ایران در مانیل گفت که دولت ایران علاقه مند به همکاری با بخش انرژی به ویژه در زمینه های نفت و تجارت محصولات نفتی با فیلیپین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی