عصر بازار

تلاش دولت برای تسهیل روابط بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی

عصر اعتبار- صبح دیروز (پنجشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۵) رییس جمهور در مراسم روز ملی صادرات تاکید کرد صادرات تنها با تولید بیشتر امکان پذیر است و گفت: تمام تلاش دولت یازدهم در طول سه سال گذشته این بود که مشکلات و موانع را از پیش پای تولید کنندگان، تجار و کارآفرینان و صادرکنندگان کالا و خدمات بردارد.

تلاش دولت برای تسهیل روابط بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، دکتر روحانی با بیان اینکه صادرات با تولید امکان پذیراست، عنوان کرد: اساس اقتصاد مقاومتی هم این است که تولید با استاندارد های جهانی منطبق باشد و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و شرایط باعث شود محصول گران تر از محصول رقیب به دست مصرف کننده برسد، تنها برای مدت کوتاهی موفقیت حاصل می شود.

    رییس جمهور خطاب به تولیدکنندگان گفت: اگر خدمات و کالای تولید شده استاندارد نباشد، نه تنها بازار خارجی حتی بازار داخلی را هم از دست خواهید داد.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از راه های افزایش تولید، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز است ادامه داد: دولت توان خود را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشته و توانسته است آن را از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار برساند.

    رئیس دولت یازدهم با ذکر این نکته که یکی از راه های مبارزه با قاچاق کالا تولید محصولات داخلی باکیفیت و استاندارد است، بیان داشت: مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید با کیفیت و عرضه محصولات در بازار با قیمت مناسب است.

    به گفته رییس جمهور یکی از فضاهای خوبی که پسابرجام برای تولید و صادرکنندگان به وجود آورده، امکان مشارکت با شرکت های خارجی و برندهای معتبر بین المللی است.

    وی با اشاره به اهمیت روابط تجاری بین المللی عنوان کرد: در سال 1980 میلادی صادرات ویتنام 300 میلیون دلار بود که در سال 2016 به 170 میلیارد دلار رسیده است و صادرات کشور مالزی در سال 1980 صادارات 12 میلیارد دلار بود که امروز به 234 میلیارد دلار رسیده است؛ و کشور تایلند در همان سال صادراتش 6 میلیارد دلار بود که امروز به 227 میلیارد دلار رسیده است و دلیل این که این کشورها توانسته اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند، این است که روابط شان را با دنیا بر مبنای تعامل سازنده قرار داده اند.

    رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید به دنبال سرمایه گذاری صنایع بزرگ در کشور باشیم، گفت: طبق آمار رسمی کشور تایلند سه میلیون خودرو در سال تولید می شود که یک میلیون برای مصرف داخلی و دو میلیون دیگر برای صادرات است.

    وی افزود: گزارش سفر اخیر آسیایی، وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان حاکی از آن است که در یک کارخانه مشترک کشور تایلند با ژاپن که به تولید خودرو اختصاص دارد سه ژاپنی وجود داشتند و مابقی مهندسان کشور تایلند بودند؛ پس هر مکانی برمبنای وضعیت و مزیت انرژی و کارگر و در زمینه حمل ونقل و جغرافیا می تواند از داشته های خود استفاده کند.

    رئیس دولت یازدهم با اشاره به اهمیت تعاملات بین المللی، گفت: تعامل سازنده یعنی مناسب کردن محیط روابط بین الملل برای صادرات کالا، اشتغال جوانان و واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه و ما باید شرایط را نه برای روابط خارجی بلکه اقتصادی، علمی و فناورانه و دیگر بخش ها آماده کنیم تا بتوانیم در مسیر صادرات حرکت کنیم.

    رییس جمهور تاکید کرد: در هر سفر خارجی دولت یازدهم بزرگترین هدف تسهیل مسیر تجارت، توسعه اقتصادی و صادرات کالای ایرانی و جذب سرمایه خارجی بوده است و در اکثر سفرها تلاش کردیم به همراه کار آفرینان باشیم و بتوانیم فضا را برای تعامل و ایجاد قراردادهای آنها و پیشرفت کشور آماده کنیم.

    دکتر روحانی ادامه داد: باید در این مسیر وزارت خارجه و سفارتخانه ها و کنسولگری ها یکی از مسئولیتشان حمایت از تجار بین المللی و صادرات کالای ایرانی در خارج باشد.

    روحانی افزود: به شکر خدا تلاش های خوبی صورت گرفته، اما هنوز راه طولانی پیش روی ما قرار دارد و از اجرای برجام هشت الی 9 ماه بیشتر نگذشته است البته در طول شش ماه انتظار رشد 10 درصد صادرات کالا بوده است.

    رییس جمهور تاکید کرد اولین تلاش دولت رفع ایران هراسی بود و ادامه داد: نمی توان با ایران هراسی کار صادرات انجام داد و ایران هراسی ظالمانه ای را که دیگران به وجود آورده بودند، باید بزداییم و در این زمینه دولت کار بزرگی انجام داده و آن را ادامه خواهد داد و برای این اقدام باید انسجام داخلی در همه زمینه ها بیشتر شود.

    دکتر روحانی با بیان اینکه تمام تلاش دولت یازدهم در طول سه سال گذشته این بوده که مشکلات و موانع را از پیش پای تجار و کارآفرینان و صادرکنندگان کالا و خدمات بردارد گفت: دولت با تمام توان خود برای تسهیل روابط بانکی و همچنین ورود سرمایه های خارجی تلاش کرده است.

    رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد: ایران با صدای بلند فریاد می زند قامت بلند من بلندتر از آن است که امروز در دنیا منعکس شده است. ایران فریاد می زند استعداد و ظرفیت من بیشتر از آن است که در اذهان مردم دنیا جا افتاده است. ایران با صدای بلند می گوید مهربان تر از آن است که در دنیا معرفی شده است، ایران با صدای بلند می گوید همزیستی مسالمت آمیز در منطقه و جهان را می خواهد.

    رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه دوم سال بتوانیم حرکت سریعتری در رشد اقتصادی داشته باشیم و گذشته را جبران کنیم.

    وی اضافه کرد: این که ایران در سال 1980 صادراتش 12 میلیارد دلار بوده و امروز به 88 میلیارد دلار رسیده، قابل مقایسه با کشورهای هم سن و سال ما در منطقه و آسیا نیست.

    رییس جمهور در پایان سخنرانی خود گفت خداوند امکانات کافی در کشور پرنعمت ما در همه بخش ها قرار داده و با وجود جوان های با استعداد و دانشگاه های عظیم و دیپلمات های قوی و مسئولان امور صنعتی تلاش کنیم تا در اقتصاد کشور پیشرفت قابل توجه ایجاد کنیم.

    یادآور می شود بیستمین دوره روز ملی صادرات ٢٩مهرماه با حضور رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان این وزارتخانه در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی هم حضور داشتند و در پایان این مراسم از ٥١ شرکت نمونه صادراتی و پنج شرکت ممتاز تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو