عصر بازار

رشد ۴۳۶ واحدی شاخص کل در هفته گذشته

عصر اعتبار- در آخرین هفته مهر ماه شاخص کل توانست ۴۳۶ واحد رشد کند و کانال ۷۸ هزار واحدی را پشت سر گذارد در این مدت حجم معاملات هم تا حدودی تقویت شد و بازار بی رمق سرمایه توانست اندکی تحرک را در ۵ روز کاری گذشته تجربه کند.

رشد ۴۳۶ واحدی شاخص کل در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در هفته ای که گذشت شاخص کل بازاده نقدی و قیمتی از تراز 77 هزار و 655 واحدی به رقم 78 هزار و 91 واحدی رسید و توانست 436 واحد رشد داشته باشد همچنین شاخص آزاد شناور که در 19 مهر مقدار 86 هزار و 589 واحدی قرار داشت 377 واحد رشد را تجربه کرد و به مقدار 86 هزار و 966 واحدی رسید.

    شاخص بازار اول نیز در این مدت 259 واحد رشد کرد و از عدد 54 هزار و 418 واحدی به تراز 54 هزار و 677 واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم نیز توانست با 1222 واحد رشد کانال 170 هزار واحدی را رد کند و تا 170 هزار و 581 بالا بیاید.

    در این هفته  تعداد 100 میلیون سهم، معادل 10 درصد از سهام شرکت آسان پرداخت پرشین به عنوان پانصدمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نماد معاملاتی "آپ" 999 تومان کشف قیمت شد که تعداد 40 میلیون سهم از آن به منظور عرضه به کارکنان شرکت آسان پرداخت پرشین تخصیص یافت در مورد نحوه تخصیص سهام این شرکت انتقادهای زیادی صورت گرفت. این طور که شرکت بورس اعلام کرد به این علت که در سامانه معاملات مشکلی ایجاد نشود این سهام توسط کارگزاری ها بین افراد تقسیم شد ولی بسیاری به نحوه تخصیص آن توسط کارگزاری ها اعتراض داشتند و معتقد بودند که در این نحوه تخصیص، عدالت رعایت نمی شود و به نوعی سهم معامله گران آنلاین در این عرضه نادیده گرفته شده است.

    در 5 روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 16772 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 133 درصد افزایش یافت.

    همچنین تعداد 5215 میلیون سهم در 437 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب82 درصد و 121 درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

    براین اساس 6 میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش 6017 میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب 236 درصد و 229 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.

    در این مدت در فرابورس ایران نیز تعداد 1579 میلیون ورقه بهادار به ارزش 9782 میلیارد ریال دادوستد شد که با رشد 158 درصدی حجم و افت 30 درصدی ارزش معاملات همراه بود.

    بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران نیز با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند در حالی که بازار ابزارهای نوین مالی در مقابل رشد بیش از 50 درصدی حجم نقل و انتقال اوراق بهادار، افت 52 درصدی ارزش آن را تجربه کرد.
    گروه پالایشی‌ها، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و فلزات اساسی نیز به‌ترتیب سهم 22، 13 و 9 درصدی از ارزش معاملات بازار سهام فرابورس ایران در اختیار گرفتند.

    در نهایت در آخرین روز معاملاتی فرابورس ایران در مهرماه به‌ترتیب بازارهای دوم، پایه و اوراق بدهی بیشترین سهم از ارزش بازار را به میزان 45، 26و 14 درصد به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو