عصر بازار

رییس سازمان چای به ایسنا خبر داد

باقی‌ماندن حدود ۳۵ درصد مطالبات چایکاران

عصر اعتبار- رییس سازمان چای کشور از پرداخت بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان برگ سبز خریداری شده از چایکاران خبر داد و گفت: ۳۵ درصد مطالبات باغداران چایکار باقی‌مانده است که به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

باقی‌ماندن حدود ۳۵ درصد مطالبات چایکاران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد ولی روزبهان اظهار کرد:  تاکنون حدود 139 هزار تن برگ سبز چای به ارزش232 میلیارد تومان برداشت شده است که از این میزان بیش از 152 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تامین و پرداخت شده و مابقی مطالبات 35 درصدی این دسته از تولیدکنندگان به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

    وی با بیان این‌که میزان تولید چای نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 87 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده بود که امسال به بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته یعنی حدود 139 هزار تن رسیده است و وضعیت تولید و بازار چای نیز در شرایط کنونی بسیار بهتر و پررونق‌تر از سال‌های گذشته است.

    رییس سازمان چای کشور با اشاره به این‌که تولید چای طی پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است، بیان کرد: چای تولید شده در سال جاری از کیفیت مناسبی برخوردار است، چرا که تاکنون بیش از 38 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 62 درصد آن درجه دو بوده است و مردم نیز استقبال مناسبی از آن کرده‌اند.

    روزبهان اعلام کرد: دولت سهم خود را بابت بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران پرداخت کرده و هم‌اکنون در حال دریافت سهم کارخانه‌های فرآوری چای برای تامین و پرداخت مابقی مطالبات چایکاران هستیم.

    وی همچنین در خصوص تسهیلات به‌زراعی به چایکاران، اظهار کرد: این سازمان به ازای هرس کف‌بر برای هر هکتار باغ چای 60 میلیون ریال و هرس کمر بر 30 میلیون ریال تسهیلات بدون بهره چایکاران با تنفس دوساله و مهلت بازپرداخت سه ساله به چایکاران پرداخت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی