عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تاکید اتاق بازرگانی بر تک نرخی کردن ارز

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران بارها به ضرورت تک‌نرخی شدن ارز تأکید داشته است، گفت: با اجرای این کار بخش قابل توجهی از عدم شفافیت‌ها، رانت‌ها و فسادهای ناشی از دو نرخی بودن ارز از بین می‌رود.

تاکید اتاق بازرگانی بر تک نرخی کردن ارز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  فارس، پدرام سلطانی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران بارها به ضرورت تک‌نرخی شدن ارز تأکید داشته است، گفت: با اجرای این کار بخش قابل توجهی از عدم شفافیت‌ها، رانت‌ها و فسادهای احتمالی که ناشی از دو نرخی بودن ارز است از بین می‌رود.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال‌هایی که فاصله بین نرخ ارز بازار و مبادله‌ای زیاد بود، شاهد سوء استفاده‌های بسیاری بودیم، ضمن اینکه دو نرخی بودن ارز به رقابت‌پذیری صنایع ما هم لطمه وارد می‌کند.

    سلطانی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران نسبت به تک‌نرخی کردن ارز مصر است، اظهار داشت: دولت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور بارها این موضوع را اعلام کرده‌اند و امیدواریم  که امسال تک نرخی شدن ارز؛ محقق شود.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه طبق وعده‌های مسئولان تک نرخی شدن ارز باید همین روزها اتفاق می‌افتاد، گفت: علت اصلی که تاکنون این مهم محقق نشده است این است که باید ارتباطات بانکی ما با دنیا در حد حداقل مکفی برای تبادلات و تراکنش‌های ارزی برقرار شود.

    سلطانی افزود: برای تک نرخی کردن ارز باید امکان فراهم کردن عرضه ارز در همه نقاط دنیا به فعالان اقتصادی و متقاضیان ارزی به وجود آید.

    وی تصریح کرد: بنابراین وقتی چنین امکانی وجود نداشته باشد و نظام بانکی ما نتواند ارز متقاضیان را در کشورهای دیگر فراهم کند ارز با نرخ بالاتری به متقاضیان عرضه می‌شود.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بنابراین هر چه ارتباطات کارگزاری‌ها و بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی بیشتر برقرار شود، شرایط برای تک نرخی کردن ارز هم فراهم‌تر می‌شود، اما تاکنون به این سطح نرسیده‌ایم.

    سلطانی افزود: اگرچه بانک مرکزی و سایر بانک‌های کشور باید شرایط را برای تک نرخی کردن ارز فراهم کنند اما با توجه به اینکه هنوز مبادلات بانکی ایران با بانک‌های بین‌المللی شکل نگرفته است، بنابراین دولت را نمی‌توان در این امر خیلی مقصر دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو