عصر بازار

کشف یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک هزار و ۳۰۰میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۱۸۷ هزار ریال فرار مالیاتی با دستگیری چهار متهم توسط پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

کشف یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سردار " مسعود خرم نیا" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی در پی شکایت فردی توانستند پرده از یک فقره فرار مالیاتی به مبلغ یک هزار و 300 میلیارد و 864 میلیون و 187 هزار ریال بردارند.

    وی افزود: در تحقیقات تخصصی ماموران مشخص شد فردی با اخذ کارت بازرگانی شاکی از او در یک دفترخانه واقع در استان بوشهر اختیار تام گرفته تا با این کارت اقدام به تجارت کند، که در مدت دو سال کارکرد تجاری مبلغ 13 میلیارد و 424 میلیون و 734 هزار ریال بدهی مالیاتی برای شاکی برجا گذاشته است.

    این مقام ارشد انتظامی در استان خاطر نشان کرد: با استعلام کارکرد تجاری شهروندان سنندجی از اداره کل امور مالیاتی کردستان مشخص شد 30 نفر دیگر نیز با همین شگرد مورد سوء استفاده قرار گرفته و مجموعا یک هزار و 300 میلیارد و 864 میلیون و 187 هزار ریال بدهی مالیاتی برای آنان احتساب و ابلاغ شده است.

    سردار خرم نیا با اشاره به احراز "جرم فرار مالیاتی" برای این پرونده بیان داشت: با اخذ نیابت قضائی برای بنادر "بوالخیر" و"دیر" اکیپی از ماموران این فرماندهی به استان بوشهر عزیمت و با در دست داشتن دلایل و مدارک مستند، متهم اصلی ، مالک یکی از دفاتر بازرگانی ، سردفتر دفترخانه یاد شده و دو همدست دیگر وی را در شهرستان بوشهر شناسایی و دستگیر کردند.

    خرم نیا در خصوص شگرد این افراد برای فرار از پرداخت مالیات عنوان کرد: افراد دستگیر شده با همکاری پنج نفر از کارمندان متخلف گمرک بوشهر از طریق جعل امضاء، استفاده از سند مجعول و سوء استفاده از کارتهای بازرگانی غیر، اقدام به فعالیت بازرگانی درسطح کلان نموده و بار مالیاتی ناشی از تجارت خود را از این طریق به صاحبان کارت های بازرگانی تحمیل می کردند.

    فرمانده انتظامی استان کردستان در خاتمه تصریح کرد: این مقدار بدهی مالیاتی برای کارت بازرگانی 30 نفر شاکی این پرونده که عملا هیچ گونه فعالیت بازرگانی نداشته اند احتساب و صادر شده که متهمان با این روش اقدام به فرار از پرداخت مالیات می کردند که با هوشیاری ماموران دستگیر و روانه زندان شدند.

    گفتنی است، در این راستا پنج نفر از کارمندان متخلف گمرکات بنادر "دیر" و "بوالخیر" استان بوشهر نیز شناسایی و به دادسرا معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو