عصر بازار

هجوم شرکت های بیمه خارجی به ایران

عصر اعتبار- موسسه بین المللی «رویترز»، «صندوق بین المللی پول» و «بلومبرگ» از زاویه های متفاوت، ایران را برنده تحولات اقتصادی منطقه معرفی کردند.تهران- اقتصاد برتر- ۱ آبان ۹۵

هجوم شرکت های بیمه خارجی به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادبرتر، رویترز در گزارشی از آغاز همکاری شرکت های بزرگ بیمه ای بین المللی با ایران خبر داد؛ روندی که می تواند فضای تجارت ایران را در منطقه متحول کند. صندوق بین المللی پول نیز، چشم انداز رشد اقتصادی ایران را فراتر از میانگین کشورهای منطقه توصیف کرد.

    براساس پیش بینی های این نهاد، نرخ رشد اقتصاد ایران در سال 2016 معادل 1/ 1 واحد درصد بالاتر از میانگین منطقه خواهد بود و این رقم برای سال 2017 به 7/ 0 واحد درصد خواهد رسید.

    این در حالی است که دیگر کشورهای منطقه با کاهش رشد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. در سومین گزارش، بلومبرگ، حد قیمت نفت برای تراز بودن بودجه ایران را پایین تر از دیگر کشورهای منطقه معرفی کرد. «اجرای سیاست های متوازن سازی بخش های مختلف اقتصادی» و «مستقل کردن درآمدهای دولت از منابع نفتی » دلیل پایین تر بودن خط قیمت نفت برای تراز بودن بودجه ایران عنوان شد.

    در مقابل عربستان به عنوان رقیب منطقه ای باوجود اقدامات متعدد و کاهش مخارج و حقوق کارکنان دولتی فاصله قابل توجهی در این شاخص با ایران دارد. این روزنامه با استناد به این گزارش ها، فضای جدید تحولات اقتصادی منطقه را بررسی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی