عصر بازار

تبریک رییس کل بانک مرکزی به مناسبت روز آمار

بانک مرکزی طلایه دار تولید آمار اقتصادی است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در پیامی به مناسبت روز آمار ضمن تبریک این روز با اشاره به طلایه دار بودن بانک مرکزی در تولید آمار از زمان تاسیس تا کنون، وظیفه تولید، محاسبه و انتشار آمارهای اقتصادی کشور را از وظایف اصلی و کلیدی بانک مرکزی خوانده و در بخشی از پیامی خویش آورده است که به اذعان سازمان های معتبر بین المللی، کار تولید آمارهای اقتصادی توسط بانک مرکزی به نحو احسن انجام گرفته است. همچنین ولی اله سیف در این پیام از اتمام مراحل تجدید نظر و تغییر سال پایه شاخص های اقتصادی از سال ۱۳۹۰ به ۱۳۹۵ خبر داده و ابراز امیدواری کرده است به زودی شاهد نتایج ارزشمند آن در عرصه تولید آمار خواهیم بود.

تبریک رییس کل بانک مرکزی به مناسبت روز آمار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، متن پیام ولی اله سیف به این شرح است.

    بسمه تعالی


    تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و توسعه و پیشرفت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی دقیق، اقدام به موقع و عمل اثربخش میسر است و دسترسی به  آمار و اطلاعات صحیح، به هنگام و دقیق از ارکان و الزامات قطعی آن تلقی می شود.
    مفتخریم که نظام بانکی کشور و بانک مرکزی، از زمان تأسیس و آغاز به کار خود به عنوان اولین سازمان رسمی، طلایه دار تولید آمار اقتصادی در کشور بوده و طی هشت دهه گذشته در کنار ایفای سایر نقش‌ها و مأموریت‌های خطیر، تولید، محاسبه و انتشار آمارهای اقتصادی کشور را به عنوان یکی از وظایف اصلی و کلیدی خود بدون هیچ وقفه و تساهلی انجام داده و به شهادت و اذعان خبرگان، متخصصین، اندیشمندان، برنامه‌ریزان کشور و همچنین سازمان‌های معتبر بین‌المللی نظیر صندوق بین المللی پول  و بانک جهانی، این کار به نحو احسن انجام شده است که این افتخار جز به مدد الهی و تلاش پیگیر و خستگی‌ناپذیر همکاران عزیز دست یافتنی نبود.
    اکنون در این برهه از زمان به لطف لایزال خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش و مجاهدت‌های مردم و مسئولین گرانقدر کشور، بستر و زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور بیش‌ از پیش فراهم شده است و افق روشنی در پیش روست. قطعاً دست یازیدن به اهداف و ارتقاء مستمر جایگاه اقتصادی وعلمی کشور جز با تلاش و همت مضاعف ممکن نخواهد بود.
    بانک مرکزی به پشتوانه سابقه درخشان و بی مانند خود در زمینه تولید و انتشارآمارهای اقتصادی و اعتبار آن نزد جامعه، به توسعه، بهبود و روزآمد سازی دانش خود اهتمام جدی ورزیده و با نگاه به آینده، دوشادوش مؤسسات معتبر بین‌المللی به دنبال توسعه کارآمد، اثر بخش و فراگیر آمار و اطلاعات است.
    امروز در آستانه روز ملی آمار و برنامه‌ریزی، ضمن تبریک این مناسبت به تلاشگران این عرصه به ویژه همکاران خود در بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار ایران، بایسته و شایسته است از تمام عزیزانی که در پاسخگویی به سؤالات نمایندگان بانک مرکزی برای تکمیل پرسشنامه‌های طرح‌های آماری همکاری کرده اند، مراتب قدردانی و سپاس خود را اعلام دارم.
    خرسندم که اعلام کنم بانک مرکزی تمام مراحل تجدید نظر و تغییر سال پایه شاخص های اقتصادی از 1390 به 1395 را به بهترین وجه انجام داده و به زودی شاهد نتایج ارزشمند آن به ویژه در عرصه تولید آمارهای پایش و ارزیابی برنامه ششم توسعه، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی  و سایر برنامه‌های کشور خواهیم بود.
    در پایان امیدوارم با همدلی و همکاری آحاد ملت، دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال کشور در زمینه تولید، محاسبه و انتشار آمار، شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون کشور باشیم.

    ولی اله سیف
    رییس  کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی