عصر بازار

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران را ۷.۴ درصد پیش بینی کرد

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول (IMF) در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه ،شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان (MENAP)، نرخ تورم ایران را برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۷.۴ و ۷.۲ درصد پیش بینی کرد.

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران را ۷.۴ درصد پیش بینی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صندوق بین المللی پول در این گزارش نرخ تورم سایر کشورهای صادرکننده نفت منطقه را در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 4.7 و 4.2 درصد و نرخ تورم منطقه در سال های گفته شده را به ترتیب 9.9 و 12.3 درصد برآورد کرده است.

    **رشد اقتصادی
    این صندوق نرخ رشد اقتصادی سال های 2016 و 2017 ایران را به ترتیب 4.5 و 4.1 درصد پیش بینی کرد.
    صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی منطقه MENAP در سال های 2016 و 2017را 4.3 درصد و نرخ رشد اقتصادی سایر کشورهای صادرکننده نفت منطقه را به ترتیب 3.3 و 2.9 درصد برآورد کرده است.
    بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، تراز حساب جاری ایران در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 4.2 و 3.3 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود در حالی که میانگین این تراز برای سایر کشورهای صادرکننده نفت منطقه به ترتیب منفی 4.4 و منفی 1.8 درصد و برای منطقه به ترتیب منفی 6.7 و منفی 6.3 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است.
    صندوق بین المللی پول در این گزارش افزود: کاهش قیمت های نفت و استمرار درگیری ها همچنان بر رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، افغانستان و پاکستان سایه افکنده است.
    با این چالش ها که انتظار می رود ادامه داشته باشد، کشورهای واقع در این منطقه باید فرایندی که به منظور تقویت تعادل مالی و انجام اصلاحات ساختاری شروع کرده اند را ادامه دهند تا از رشد پایدار و همه جانبه برخوردار شوند.
    صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی، نرخ رشد اقتصادی کشورهای واردکننده نفت این منطقه را در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 3.6 و 4.2 درصدی پیش بینی کرده است.
    در گزارش صندوق بین المللی پول عنوان شده است، رشد اقتصادی کم این منطقه به فرایند بهبود استاندارد زندگی در این منطقه صدمه می زند. برنامه اصلاحات ساختاری که به منظور تقویت رشد اقتصادی از طریق بخش خصوصی پویا در شماری از کشورهای این منطقه اجرا شده است باید منجر به تقویت رشد اقتصادی و افزایش اشتغال بخش خصوصی شود.
    «مسعود احمد» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول می گوید، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان با 2 معضل بزرگ کاهش قیمت های نفت و تشدید تنش و درگیری روبرو هستند که اقتصاد و ژئوپلتیک این منطقه را بیش از هر نقطه ای از جهان تحت تاثیر قرار داده است.
    وی افزود: کشورهای این منطقه برای محافظت از اقتصاد خود باید با این چالش ها مبارزه کنند.
    صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرد، با وجود افزایش قیمت های نفت در ماه های اخیر به بیش از 50 دلار در هر بشکه که مهمترین عامل رشد اقتصادی کشورهای صادرکننده این منطقه است، انتظار می رود سطح قیمت های نفت در سال های آینده پایین باقی بماند و در سال 2021 به 60 دلار در هر بشکه برسد که خیلی کمتر از قیمت 2 سال پیش نفت که بیش از 100 دلار هر بشکه بود، است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو