عصر بازار

تهدید سرمایه ۵۹۰ میلیارد دلاری آمریکا در انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- شرکت‌های آمریکایی که حدود ۵۹۰ میلیارد دلار در انگلیس سرمایه گذاری کرده‌اند، با نزدیک‌تر شدن زمان آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در حال تجدید نظر در برنامه های آینده خود هستند.

تهدید سرمایه ۵۹۰ میلیارد دلاری آمریکا در انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اتاق بازرگانی آمریکا قرار است متنی را در اواخر هفته جاری به دفتر کابینه انگلیس تحویل دهد که در آن نسبت به شرایط پیش روی شرکت ها و اتباع خارجی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مواردی مطرح شده است.

    در این سند آمده است که دولت انگلیس باید به شرکت های حاضر در انگلیس اجازه ادامه استفاده از کارکنان خارجی تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در آینده و پس از خروج از اتحادیه اروپا صادر کند.

    بر اساس این متن، 6.6 درصد از کل  نیروی شاغل در انگلیس را اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل می دهند که حدود 3 میلیون نفر برآورد می شوند و انگلیس باید تضمینی ر ا برای ادامه حضور آنها در این کشور فراهم کند.

    در ادامه مقامات آمریکایی تأکید کرده‌اند که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور به دسترسی باز و نامحدود به بازار کالا و خدمات اتحادیه اروپا برای تداوم حضور سرمایه های آمریکا در این کشور نیاز خواهد داشت.

    در این سند نسبت به سیاست های آینده انگلیس و اینکه آیا دولت این کشور می تواند پس از خروج از اتحادیه اروپا هماهنگ با قوانین این اتحادیه پیش برود و برای ادامه حضور شرکت ها از سوی مقامات این کشور موانع جدیدی ایجاد نشود ابراز نگرانی شده است.

    از سوی دیگر شرکت های آمریکایی حاضر در انگلیس نسبت به ادامه دسترسی خود به نیروی کار ماهر خارجی در این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا نگران هستند.

    حدود 52 درصد از مردم انگلیس در ماه ژوئن، در یک همه پرسی،‌ به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت این کشور نیز اعلام کرده است که در اوایل سال‌ آینده میلادی، روند خروج از اتحادیه را کلید خواهد زد.

    مدت زمان مورد نیاز برای خروج انگلیس از اتحادیه  اروپا حدود 2 سال پیش بینی شده است و این تصمیم دولت انگلیس به شدت ارزش پوند  را کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو