عصر بازار

فروش سوخت به ایرلاین ها با کارت بانکی به تعویق افتاد

عصر اعتبار- براساس اعلام مسؤولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی طرح فروش سوخت به ناوگان هوایی با استفاده از کارت اعتباری که قرار بود از امروز اول آبان ماه اجرایی شود تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.

فروش سوخت به ایرلاین ها با کارت بانکی به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، براساس اعلام مسؤولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی طرح فروش سوخت به ناوگان هوایی با استفاده از کارت اعتباری که قرار بود از امروز اول آبان ماه اجرایی شود تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.

    عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده هانی نفتی با اشاره به اینکه طرح فروش سوخت هواپیماها از طریق کارت‎های بانکی و به روز که قرار بود از ابتدای آبان‎ماه اجرایی شود،به دلیل برخی مشکلات در سیستم مالی و توان پرداخت شرکت‎های هواپیمایی تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود گفته است: شرکت‎های هواپیمایی پیشتر تعهد کرده بودند که در کنار خرید نقدی سوخت از ابتدای امسال، بدهی سنوات گذشته خود را بپردازند که متاسفانه تاکنون آن را اجرایی نکرده اند.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داده است: شرکت های هواپیمایی همچنین متعهد شدند که در اسرع وقت قیمت سوخت دریافتی را بپزدارند که در این بخش تا حدود زیادی این کار را انجام داده اند که گواه این مدعا افزایش نیافتن بدهی این شرکت‎ها در سال 95 نسبت به سال 94 است.

    وی، با تاکید بر این که ما به دنبال راه‎های مسالمت آمیز برای رفع این مشکل هستیم و نمی خواهیم شاهد بالا گرفتن اختلاف‎ها باشیم، اظهار امیدواری کرد که شرکت‎های هواپیمایی هر چه سریع تر با اجرای تعهدهای خود بدهی‎های خود به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را تسویه کنند.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به این که هنوز سازوکار پرداخت لحظه ای به دلیل مشکلات مالی شرکت‎های هواپیمایی اجرایی نشده است، گفت: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران برای انجام تعهدهای خود در قبال ذینفعانش ناگزیر به فروش نقدی سوخت است و شرکت‎های هواپیمایی باید راهکار مناسب برای پرداخت بدهی های خود چه به صورت نقدی یا اقساطی ارائه کنند.

    قیمت سوخت جاری  شرکت‎های هوایپیمایی به صورت نقدی و اعتباری از سوی این شرکت‎ها پرداخت می‌شود و از سال 94 تاکنون بدهی جاری انباشته‌ای ندارند اما مقدار بدهی گذشته این شرکت‎ها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران حدود 800 تا 900 میلیارد تومان است.
    شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ماهان، آسمان، و ایران ایر تور هنوز به تعهد‎های مالی خود در قبال پرداخت بدهی سنواتی و جاری عمل نکرده اند و ٨٥ درصد مانده بدهی شرکتها‎ی هواپیمایی کشور مربوط به این چهار شرکت است.

    این گزارش اضافه می کند به منظور دستیابی به تفاهم میان شرکت های هواپیمایی و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی امروز نشست مشترک مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با مسئولین اداره کل سوختگیری هواپیمایی برگزار شد که هنوز نتیجه این جلسه مبنی براینکه تکلیف نحوه پرداخت سوخت هواپیماها چگونه باید باشد مشخص نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو