عصر بازار

۲۰ نماد نقد شونده بورس تهران معرفی شدند

عصر اعتبار- آخرین وضعیت سهام شناور پذیرفته شده در بازار سرمایه تا پایان شهریور ماه اعلام شد.

۲۰ نماد نقد شونده بورس تهران معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سنا، آخرین وضعیت سهام شناور پذیرفته شده در بازار سرمایه تا پایان شهریور ماه سال جاری توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام شد که بر این اساس بانک خاورمیانه با درصد شناوری 83 درصدی، نقدشونده ترین سهام بورسی اعلام شده است.
    همچنین کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با سهام شناور 71 درصدی، دومین نمادی است که عنوان نقدشونده ترین سهام را به خود اختصاص داده است. فرآورده های نسوز آذر نیز با بیش از 69 درصد شناوری سهام، عنوان سومین نقدشونده بازار را از آن خود کرده است.
    این گزارش می افزاید: ایرکا پارت صنعت با شناوری 66 درصد و صنایع آذرآب با 65 درصد سهام شناور نیز چهارمین و پنجمین شرکت هایی هستند که عنوان نقدشنونده ترین سهام بازار را از آن خود کرده اند و ششمین عنوان نقدشوندگی متعلق هم به بانک پاسارگاد با شناوری 62 درصدی است. بعلاوه این که سرمایه گذاری توسعه آذربایجان با سهام شناور 61 درصد، هفتمین نماد نقدشونده بورس تهران تا پایان شهریور ماه سال جاری است.
    همچنین صنایع جوشکاب یزد با سهام شناوری 59 درصدی و صنایع سرما آفرین ایران با سهام شناور 57 درصدی و تامین ماسه ریخته گری با سهام شناور 56 درصدی دیگر نمادهایی هستند که در فهرست 10 نماد نقدشونده بورس تهران قرار گرفته اند.
    این گزارش حاکی است 10 شرکت دومی که با بیشترین سهام شناور، نقد شونده ترین سهام بورسی هستند، به ترتیب عبارتند از: عمران و توسعه فارس با سهام شناور 56 درصد، لبنیات کالبر با سهام شناور 56 درصد، کربن ایران با سهام شناور 54 درصد، سرمایه گذاری صنعت نفت با شناوری 53 درصدی، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با سهام شناور 51 درصد، سیمان شاهرود با سهام شناور 50 درصدی، سرمایه گذاری نیرو با سهام شناور 50 درصدی، زامیاد با شناوری 50 درصدی، گرانیت بهسرام با شناوری 49 درصدی و سامان گستر اصفهان با سهام شناور 49 درصدی، دومین گروهی هستند که عنوان نقدشونده ترین سهام بورسی را به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی