عصر بازار

محمدآقاجانی:

بانک اینترنتی مراکز درمانی و تشخیصی تشکیل شد

آغاز شفاف سازی اطلاعات مراکز پزشکی

عصر اعتبار- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه ثبت تمام مراکز پزشکی کشور فعال شد و با فعالیت آن از این پس اطلاعات تمام مراکز پزشکی در یک بانک کشوری ثبت می شود و در اختیار همگان قرار می گیرد.

بانک اینترنتی مراکز درمانی و تشخیصی تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دانشجو، محمدآقاجانی افزود: یکی از نقایص نظام سلامت در گذشته، نبود سیستم اطلاع رسانی شفاف بود و به همین علت برخی افراد که به اطلاعات بیشتری دسترسی داشتند می توانستند بیش از دیگران از خدمات و تسهیلات دولتی استفاده کنند.

    وی گفت: با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات موسسات پزشکی، به آدرس parvaneh.behdasht.gov.ir همه مراکز درمانی و تشخیصی اعم از بیمارستانها، آزمایشگاهها، مراکز تصویربرداری،مراکز جراحی محدود و ... به جز مطب ها از این پس باید در این سامانه ثبت شوند تا بتوانند از تسهیلات و خدمات دولتی برخوردار شوند.

    معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی نیز می توانند از طریق این سیستم درخواست خود را برای اخذ مجوز، دریافت موافقت اصولی یا پروانه بهره برداری به وزارت بهداشت ارسال کنند و همه این مراکز برای ارسال اطلاعات خود در این سامانه تا آذر امسال فرصت دارند.

    آقاجانی گفت: هدف از ایجاد این سامانه، شفاف سازی اطلاعات مربوط به مراکز تشخیصی و درمانی، دسترسی سریعتر این مراکز و متقاضیان دریافت مجوز به وزارت بهداشت، افزایش سرعت صدور مجوز، تطابق صدور مجوزها با نظام سطح بندی خدمات پزشکی، ایجاد صف انتظار واقعی و عادلانه شدن، مسیر صدور مجوزهاست.

    وی گفت: تاکنون حدود 99 درصد بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی دولتی،خصوصی، خیریه و بیمارستان های نهادها و دستگاه های حاکمیتی به جز مطب ها در این سامانه ثبت شده است و تا آخر آبان همه این مراکز باید در این سامانه ثبت شوند.

    معاون وزیر بهداشت افزود: از این پس تمام تقاضاهای صدور مجوزه مراکز درمانی و تشخیصی تمدید پروانه آنها و نیز تغییرات نوع فعالیت این موسسات از طریق این سامانه صورت می گیرد.

    آقاجانی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تعداد این مراکز افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد کل مراکز و موسسات پزشکی کشور نداریم ولی تا پایان هفته آینده و تکمیل اطلاعات این سامانه می توانیم آمار دقیقی از این مراکز ارائه کنیم. با این حال برآورد اولیه این است که بیش از 21 هزار مرکز پزشکی در 35 نوع موسسه مختلف در کشور به صورت قانونی در حال فعالیت است.

    وی گفت: تاکنون به جز بیمارستانها، وزارت بهداشت هیچ گونه آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت مراکز درمانی و تشخیصی کشور نداشت که با راه اندازی این سامانه این مشکل بر طرف می شود.

    وی گفت: وزارت بهداشت فعلا فقط آمار دقیق بیمارستان های کشور را در اختیار دارد و تعداد کل بیمارستانهای کشور اکنون 903 بیمارستان است که 578 بیمارستان آن دولتی و زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی