عصر بازار

گسترش همکاری بازار سرمایه ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: همکاری بازار سرمایه ایران و کره جنوبی گسترش می یابد.

گسترش همکاری بازار سرمایه ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا؛ شاپور محمدی به دعوت دو نهاد ناظر بازار مالی کره جنوبی ( FSC و FSS ) و با هماهنگی «مرکز بین‌المللی همکاری‌های مالی کره (CIFC)» که متولی ارتباط بازار مالی این کشور با دیگر بازارهای مالی دنیا است، در صدر هیاتی متشکل از مدیران ارشد بازار سرمایه کشور، به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

    در این سفر اقتصادی، بهادر بیژنی جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی، سیداحمد عراقچی عضو هیات مدیره و معاونت اجرایی سازمان و برخی دیگر از مدیران سازمان بورس، شرکت فرابورس، شرکت سپرده گذاری و همچنین مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را همراهی خواهند کرد.

    در نخستین روز حضور هیات عالی رتبه بازار سرمایه کشورمان در کره جنوبی، سمینار یک روزه ای تحت عنوان « همکاری مالی ایران – کره» برگزار خواهد شد که توسط «مرکز بین‌المللی همکاری‌های مالی کره» ترتیب داده شده است. در این سمینار رییس نهاد ناظر بازار مالی کره جنوبی (FSS) و قائم مقام دیگر نهاد ناظر بازار مالی این کشور (FSC) و همچنین مدیران ارشد دیگر ارکان بازار مالی کشور کره جنوبی حضور خواهند داشت و دکتر شاپور محمدی به عنوان ریاست هیات ایرانی یکی از سخنرانان کلیدی این سمینار است.

    همچنین بهادر بیژنی گزارشی از بازار سرمایه ایران با محور رشد، نوآوری و تعهد ارائه می کند.

    گفتگو با مدیران شرکت «سپرده‌گذاری اوراق بهادار کره (KSD)» یکی دیگر از برنامه های هیات مالی کشور است که با توجه به امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت های سپرده گذاری ایران و کره جنوبی و برگزاری چندین کارگاه آموزشی، این دیدار می تواند در اتصال دو بازار سرمایه کمک شایانی کند.

    در روز دوم، جلساتی توسط «شرکت مالی اوراق بهادار کره جنوبی (KSFC)» و «بورس کره جنوبی (KRX)» برگزار خواهد شد. اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم نامه همکاری، بررسی شرایط انتشار اوراق قرضه ایران در کره جنوبی و اتصال بورس کره جنوبی به ایران از جمله موضوعات اصلی دیدارهای این روز خواهد بود.

    در روز پایانی حضور هیات مالی کشور مذاکراتی با شرکت فنآوری بورس کره به نام (KOSCOM) در راستای همکاری فنی بین بازار سرمایه دو کشور صورت خواهد گرفت. هیات ایرانی همچنین دیدارها و گفتگوهایی هم با مقامات «کانون کارگزاری و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (KOFIA)» خواهند داشت.

    این هیات بازار سرمایه با سفیر و همچنین دیگر مقامات ارشد سفارت کشورمان در کره جنوبی برای تسهیل همکاری های بازار سرمایه ایران و کره دیدار خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو