عصر بازار

مقام ارشد تجاری مالزی:

بانک های بزرگ این کشور آماده از سرگیری تعامل با ایران هستند

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) می گوید، بانک های بزرگ این کشور آماده از سرگیری روابط و تعامل با بانک های ایرانی هستند.

بانک های بزرگ این کشور آماده از سرگیری تعامل با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ذوالکیفلی محمود در حاشیه نشست مشترک تجاری ایران و مالزی که روز شنبه (اول آبان) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: مقام های ارشد بانک مرکزی مالزی، سی آی ام بانک (CIMB)، می بانک (Maybank) و شمار دیگری از بانک های بزرگ که در دوره تحریم روابط خود را با بانک های ایرانی قطع کرده بودند، اینک آماده مذاکره با مقام های بانکی ایران برای برقراری دوباره تعاملات بانکی هستند.
    وی تصریح کرد: در هیات مالایی نمایندگانی از شرکت های بیمه، کشتیرانی و دیگر شرکت های بزرگ مالزی که در زمینه های مختلف از جمله نفت،گاز و خودرو تا صنایع غذایی و صنعت حلال فعالیت می کنند، حضور دارند و این امر نشان می دهد کوالالامپور در تصمیم خود برای از سرگیری مناسبات تجاری با ایران جدی است.
    به گفته مدیرعامل ماترید، حجم تجارت دوجانبه ایران و مالزی که در دوره تحریم ها بشدت کاهش پیدا کرده بود، در هشت ماه نخست امسال هشت درصد افزایش یافته است.
    محمود معتقد است بازرگانان 2 کشور می توانند با همکاری یکدیگر به سرعت حجم تجارت دوجانبه را افزایش دهند.
    ارزش تجارت دوجانبه ایران و مالزی در سال 2015 معادل 532 میلیون دلار بود و 2 کشور قصد دارند این میزان را در کوتاه مدت به یک میلیارد دلار افزایش دهند.
    ذوالکیفلی محمود ادامه داد: مالزی علاقه مند به همکاری با ایران در زمینه های نفت و گاز، خودرو، صنعت غذای حلال، برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی های تجدید پذیر و صنعت اتوماسیون است و شرکت های فعال در این زمینه ها دارای بالاترین استانداردهای جهانی هستند.
    وی گفت: مالزی و ایران تشابهات فرهنگی زیادی دارند و ما به ایران به عنوان یک قطب منطقه ای برای صادرات محصول به کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق (CIS) و سازمان همکاری اقتصادی (اکو) نگاه می کنیم.
    وی تاکید کرد، بازرگانان ایرانی نیز می توانند از تسهیلات مالزی برای سرمایه گذاری و صادرات کالا به این کشور بهره مند شوند.
    ذوالکیفلی محمود با اشاره به این که هنوز قراردادی با ایران امضا نشده و در حال بررسی هستیم، تاکید کرد، به یقین قراردادهای همکاری بزودی منعقد خواهند شد.
    به گزارش ایرنا، سری مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دو هفته پس از سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کوالالامپور برای گسترش روابط به تهران آمده است.
    وی ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران را نیز بر عهده دارد. در این هیات 28 نماینده از 17 شرکت حضور دارند.
    ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی کشورمان نیز 17 مهرماه امسال در حاشیه سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به مالزی اعلام کرد، برقراری ارتباط بانکی از طریق تشکیل حساب مشترک برای تسهیل تسویه حساب مبادلات تجاری، اتصال سوئیچ کارت های بانکی و تشکیل کمیته ای برای رفع مشکلات بانکی میان دو کشور در سفر به کوالالامپور پیگیری شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی