عصر بازار

کشتی آرای اعلام کرد:

۲۰ درصد طلاهای موجود در بازار قاچاق است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر گفت: ۲۰ درصد طلاهای موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

۲۰ درصد طلاهای موجود در بازار قاچاق است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد کشتی آرای در مورد وضعیت کنونی بازار طلا با بیان اینکه بازار طلا با رکود مقطعی  مواجه است، گفت:  بازار طلا در ایران آرام است و به دلیل آنکه در ایام محرم مراسم عقد و عروسی بر پا نمی شود، مصرف طلا و جواهر کاهش پیدا کرده و میزان داد و ستدهای طلا در بازار بسیار کم شده است.

    وی در مورد انتشار گمانه زنی هایی مبنی بر گشت بازرسان در بازار طلا در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه در بازار طلای ایران هم قاچاق وجود دارد و این مسئله موضوع تازه ای نیست، اظهار داشت: در گذشته بازرسی های دوره ای و گشت مشترک توسط اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی، ستاد قاچاق کالا  اتاق اصناف و سازمان تعزیرات در بازار طلا انجام شده است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر همچنین این نکته را مورد اشاره قرار داد که خرید و فروش طلا با فاکتور از ارکان اصلی داد و ستد در بازار طلا است و هیچ طلایی بدون فاکتور خرید و فروش نمی شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در عین حال در واکنش به پرسشی مبنی بر  حجم و میزان طلای قاچاق در بازار طلا تصریح کرد:  20 درصد طلاهای موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

    وی افزود: مشخص نیست که طلاهای قاچاق از کجا وارد کشور می شود؛ چون طلا حجم و فضای زیادی را نمی گیرد و 100 کیلو طلا را با یک چمدان می توان وارد کشور کرد به همین دلیل بخشی از طلای قاچاق به صورت مسافری و چمدانی وارد کشور می شود و بخش دیگری نیز از مرزها به ایران می آید.

    کشتی آراء در مورد دست های پشت پرده قاچاق طلا  عنوان کرد: قاچاقچیان طلای قاچاق را وارد کشور می کنند اما من نمی دانم که این قاچاقچیان به کجا وصل هستند، اگر می دانستم که قطعا از واردات طلای قاچاق توسط آنها جلوگیری می کردم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی