عصر بازار

تعطیلی صدها شعبه بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا

عصر اعتبار- بانک آمریکا، سیتی گروپ و جی پی مورگان از سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۳۸۹ شعبه را تعطیل کرده‌اند.

تعطیلی صدها شعبه بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک آمریکا که پیش از بحران مالی بیش از 6000 شعبه داشت، شمار شعباتش در سه ماهه سوم به 462 شعبه کاهش یافت. این بانک از سال گذشته 112 مرکز مالی را تعطیل کرده است.

    مدیر مالی بانک آمریکا در این باره گفت: تعطیلی شعبه‌ها بخشی از رویکرد این بانک به کانالهای دیجیتال، موبایل، آنلاین و خودپرداز است.

    طبق گزارش درآمد سه ماهه سوم، بانک آمریکا 21 میلیون کاربر فعال خدمات موبایل بانک دارد و 18 درصد از تراکنشهای سپرده از طریق دستگاههای موبایل انجام گرفته است.

    شعبه‌های بانکی کمتری وجود دارند، اما شعبه‌هایی که همچنان فعالیت می‌کنند، منعکس کننده تغییر رفتار مشتریان است. مصرف کنندگان تمایل فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند تا برای خدماتی مانند چک حساب، به اینترنت بروند و شعبه‌های بانکی اکنون روی خدمات ارزش افزوده تاکید بیشتری دارند.

    اما تعدیل انجام گرفته به شعبه‌های بانک محدود نبوده و شمار کارکنان هم کاهش پیدا کرده است. بانک آمریکا در ژوئن اعلام کرد قصد دارد بیش از 8000 شغل را از واحد بانکداری مصرف کننده حذف کند.

    بانک آمریکا تنها بانکی نیست که به کاهش شعبه پرداخته است. سیتی گروپ در زمان اعلام درآمدهای سه ماهه، فاش کرد شمار شعبات این بانک در آمریکای شمالی هفت درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته کاهش پیدا کرده و با کاهش 116 شعبه در سطح جهانی، به 2679 شعبه رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی