عصر بازار

در نشست تجاری ایران و لوکزامبورگ مطرح شد؛

ایران مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی است

عصر اعتبار- معاون امور بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست تجاری ایران و لوکزامبورگ گفت: ایران با دارا بودن ظرفیت‌های گسترده اقتصادی، اجتماعی و فناوری می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی باشد.

ایران مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، همزمان با حضور هیات سیاسی، اقتصادی و تجاری از کشور لوکزامبورگ به سرپرستی معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد این کشور و با حضور 60 نفر از 40 شرکت لوکزامبورگی، نشستی با عنوان «ایران و لوکزامبورگ، همکاری در جهان درحال تغییر» توسط اتاق بازرگانی لوکزامبورگ در تهران برگزار شد.

    در این نشست، اتین اشنایدر، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشورش در حوزه‌ فناوری‌های مالی و بانکی همچون بانکداری اسلامی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوافضا، ماهواره و استارت‌آپ‌ها و همچنین جایگاه استراتژیک کشورش در قلب اتحادیه اروپا، بر آمادگی توسعه ارتباطات اقتصادی با شرکت‌های ایرانی تاکید کرد.

    همچنین در ادامه این نشست علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در خصوص محیط سرمایه‌گذاری در ایران در حوزه فناوری‌های جدید مطالبی را بیان کرد.

    وی به دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و تصمیم طرفین مبنی بر ایجاد کارگروه مشترک همکاری فناوری در حوزه فناوری‌های جدید و فناوری‌های مالی اشاره کرد.

    وی خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن ظرفیت‌های گسترده اقتصادی، اجتماعی و فناوری می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی باشد.


    بیرنگ با برشمردن برخی ارکان مهم نظام ملی نوآوری در ایران از جمله سرمایه انسانی موجود، موسسات تحقیقاتی و زیرساخت‌های توسعه فناوری، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، نهادهای مالی و قوانین حمایتی، بر آمادگی کشور برای همکاری با طرف‌های خارجی در حوزه فناوری مبتنی بر توانمندی‌های داخلی تاکید کرد.

    وی همچنین به حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و عزم برای حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نیز اشاره کرد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست مدیرکل اتاق بازرگانی لوگزامبورگ، معاون یک نهاد مالی لوکزامبورگ، معاون اتاق بازرگانی ایران و بلژیک - لوکزامبورگ، مدیرکل دفتر روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز به سخنرانی پرداخته و سپس دو شرکت لوکزامبورگی دارای تجربه حضور اقتصادی در ایران نیز به بیان تجارب خود از حضور و مشارکت اقتصادی با شرکت‌های ایرانی پرداختند. در انتهای برنامه نیز ملاقات‌های تجاری دو به دو میان شرکت‌های ایرانی و لوکزامبورگی ترتیب داده شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی