عصر بازار

نشست رئیس بانک مرکزی ایران با مدیران بانک های مهم سنگاپور

تاکید بر همکاری های بانکی دوجانبه

عصر اعتبار- 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی ایران روز سه شنبه در نشست با رئیس انجمن بانک های سنگاپور و مدیران ارشد چند بانک مهم این دولت شهر جنوب شرق آسیا، بر حضور فعال شبکه های بانکی دو کشور در تعاملات و همکاری های بانکی به منظور توسعه روابط و همکاری های بازرگانی و اقتصادی تاکید کرد.

نشست رئیس بانک مرکزی ایران با مدیران بانک های مهم سنگاپور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این نشست در راستای معرفی شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد و تعمیق روابط کارگزاری بانکی بین شبکه بانکی دو کشور در محل بانک مرکزی سنگاپور برگزار شد.
    در این نشست علاوه بر رئیس انجمن بانک های سنگاپور، مدیران ارشد بانک های مهمی چون 'دی.بی.اس'، 'او.سی.بی.سی'، 'بی.تی.ام.یو' و 'یو.او.بی' حضور داشتند.
    سیف در این دیدار که هیات همراه و 'جواد انصاری' سفیر ایران در سنگاپور نیز حضور داشتند، با ارائه گزارشی از تحولات صورت گرفته پس از اجرای برجام، ظرفیت های اقتصادی میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد و بر حضور فعال شبکه بانکی ایران و سنگاپور در تعاملات و همکاری های بانکی تاکید کرد.
    وی انطباق کامل بانک های جمهوری اسلامی ایران اعم از دولتی، خصوصی و تخصصی با موازین و استانداردهای بین المللی به ویژه در حوزه های مربوط به مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و همچنین شفاف سازی صورت های مالی را زمینه ساز برقراری روابط بانکی با بانک های مختلف بین المللی دانست.
    رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد با هماهنگی انجمن های بانکی دو کشور، مقام های بانک های کارگزاری سنگاپور طی سفری به ایران، از نزدیک با فعالیت های بانکی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.
    وی با اشاره به ساختار امارات متحده عربی که براساس سیاست صادرات مجدد کالا و خدمات شکل گرفته است، گفت که در دیدار با مقام های ذیربط سنگاپوری نیز پیشنهاد ایفای این نقش برای این کشور جنوب شرق آسیا با هدف ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد را مطرح می کند.
    سیف گفت: انتظار دارم بانک های سنگاپور نیز با تجهیز ظرفیت ها و پتانسیل های خود، این امر را تسهیل کنند.
    مقام های بانکی سنگاپور شرکت کننده در این نشست نیز با استقبال از توسعه روابط بانکی با بانک های ایرانی، به طرح سئوالاتی در خصوص عملکرد شبکه بانکی کشور در فضای پسابرجام پرداختند که رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آنها پاسخ داد.
    در سفر اخیر هیات بانکی 'دی.بی.اس' سنگاپور به ایران، این بانک حساب های مختلفی برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شبکه بانکی کشور افتتاح کرد که از منظر تسهیل در روابط تجاری بین دو کشور حائز اهمیت است.
    رئیس بانک مرکزی کشورمان که برای شرکت در نخستین نشست سرمایه گذاری در ایران به میزبانی سنگاپور به این کشور سفر کرده است، صبح سه شنبه با 'راوی منون' رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور نیز دیدار و دو طرف برای همکاری های بانکی دو کشور به منظور تسهیل و توسعه همکاری های اقتصادی به توافق رسیدند.
    نخستین نشست سرمایه گذاری در ایران به میزبانی سنگاپور قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو