عصر بازار

گسترش روابط بانکی با ببر آسیا

تمایل بانک های سنگاپور برای حضور در ایران

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در دیدار با همتای سنگاپوری خود گفت: تجار و فعالان اقتصادی ایران و سنگاپور برای استفاده از خدمات بانکی و تسویه معاملات تجاری فی‌مابین، نیازمند ارائه خدمات متنوع، گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه های بانکی برای پرهیز از هرگونه مخاطره بالقوه در فعالیت های تجاری هستند.

تمایل بانک های سنگاپور برای حضور در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف و هیئت همراه که به منظور گسترش همکاری بانکی میان دو کشور به سنگاپور سفر کرده است، با راوی منون، رییس کل بانک مرکزی این کشور دیدار و گفت و گو کرد. در این ملاقات رییس کل بانک مرکزی کشورمان با تأکید بر مذاکرات انجام شده درخصوص ایجاد روابط کارگزاری بانکی با بانک های مختلف بین المللی از آمادگی کامل بانک مرکزی ایران برای حمایت از بانک های دو کشور به منظور شروع همکاری های بانکی با بانک های سنگاپور خبر داد.
    رییس شواری پول و اعتبار، فعالیت های انجام شده در شبکه بانکی ایران برای مطابقت با استانداردهای روز دنیا را حائز اهمیت و توجه قلمداد و عنوان کرد: شبکه بانکی ایران اقدامات بسیاری را در حوزه شفاف سازی صورت های مالی با اجرای دقیق مصوبات مجلس شواری اسلامی در حوزه های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم انجام داده است و در این راه، بانک مرکزی ایران با نظارت کامل خود به حسن اجرای مصوبات کمک کرده است.
    وی فعالیت های بانکداری بین المللی بانک های ایرانی را از حیث رعایت استانداردها و مقررات بین المللی، پیشرفته و به  روز خواند و گفت: متأسفانه عدم شناخت بانک های بین المللی از وضعیت و عملکرد بانک های ایرانی همواره نگرانی های بسیاری را از احتمال بروز مخاطره در همکاری با شبکه بانکی ایران ایجاد می کند. البته این نگرانی های می تواند به واسطه تعامل سازنده میان دو کشور برطرف شود.
    همچنین در این دیدار رییس کل بانک مرکزی سنگاپور با بیان اینکه این کشور صرفاً قطعنامه های سازمان ملل در مورد ایران را لازم الاجرا می داند، گفت: سایر تحریم ها نظیر تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قابل اعتنا نیست و این موضوع به اطلاع شبکه بانکی سنگاپور نیز رسیده است.
    لازم به ذکر است در این ملاقات راوی منون، رییس کل بانک مرکزی سنگاپور خواستار برگزاری نشست ها و ملاقات های بیشتر میان شبکه بانکی دو کشور برای رفع ابهامات و گسترش روابط بانکی شد. 

    افزایش مراودات شبکه بانکی ایران و انجمن بانک های سنگاپور
    همچنین در این سفر و در راستای معرفی شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران و باهدف ایجاد و تعمیق روابط کارگزاری بانکی میان شبکه های بانکی دو کشور، رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه با رییس انجمن بانک های سنگاپور ملاقات کرد. در این جلسه که با حضور مسئولان ارشد بانک های مطرح سنگاپور از جمله DBS، ICBC، BTMU ، UOB برگزار شد، رییس کل بانک مرکزی ضمن ارائه گزارشی از تحولات رخ داده در فضای پسابرجام، در خصوص گسترش فعالیت های تجاری میان دو کشور گفت: باتوجه به تحولات رخ داده در فضای پسابرجام، باید از ظرفیت های فراوان اقتصادی دو کشور بهره گرفت و لازمه این امر نیز گسترش تعاملات و همکاری ها میان شبکه بانکی ایران و سنگاپور و در نتیجه توسعه روابط بازرگانی دو کشور است.
    وی در ادامه بانک های ایرانی اعم از دولتی، خصوصی و تخصصی را با موازین و استانداردهای بین المللی منطبق دانست و گفت: فعالیت های شبکه بانکی ایران به ویژه در حوزه مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و همچنین شفاف سازی صورت های مالی با استانداردهای روز مطابق است و البته این امر می تواند زمینه ساز برقراری روابط بانکی با بانک های مختلف بین المللی شود. بر این اساس و به منظور گسترش همکاری با بانک های سنگاپوری پیشنهاد می شود انجمن های بانکی این کشور طی سفری به ایران از نزدیک با فعالیت های شبکه بانکی ایران آشنا شوند.
    رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به ساختار امارات متحده عربی که براساس سیاست صادرات مجدد کالا و خدمات در منطقه شکل گرفته، عنوان کرد: ساختار امارات متحده عربی براساس سیاست صادرات مجدد کالا و خدمات در منطقه شکل گرفته است، بر این مبنا پیشنهاد می شود کشور سنگاپور با هدف ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد در این حوزه حضور فعال‌تری داشته باشد. انتظار می رود بانک های سنگاپوری با بهره گیری از ظرفیت های خود این امر را تسهیل کنند.
    از دیگر برنامه های رییس کل بانک مرکزی در این سفر می توان به دیدار با تارمان شانمگارتنام، معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگی های سیاست های اقتصادی و اجتماعی سنگاپور، اشاره کرد.
    گفتنی است پیش از این و در راستای گسترش روابط بانکی ایران و سنگاپور هیئت بانک DBS با سفر به کشورمان، حساب های مختلفی را برای بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران به منظور تسهیل روابط تجاری دو کشور افتتاح کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو