عصر بازار

دکتر محمدی در سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره» عنوان کرد؛

انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی

عصر اعتبار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که در صدر هیاتی ۱۱ نفره، با مقامات ارشد بازار سرمایه کره جنوبی دیدار می‌کند، به عنوان سخنران کلیدی سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره» بر اجرایی کردن تفاهم نامه‌های همکاری منعقده و گسترش همکاری همه جانبه تاکید کرد.

انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، دکتر شاپور محمدی سه ویژگی ایران را ثبات، مهمان نوازی و پویایی جمعیت کشور برشمرد و ثبات را پیش نیاز فعالیت تجاری و سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه ایران آماده استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است، اظهار داشت: به دلیل پیشینه ایران و محور تجارت بودن در عهد باستان، میهمان نوازی از ویژگی‌های بارز ایرانیان بوده است که کماکان نیز وجود دارد.

    دکتر محمدی افزود: پویایی جمعیت ایران از جوان بودن جامعه نشات می‌گیرد و هم اکنون دو سوم جمعیت زیر 30 سال اند و 25 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگر از سخنان خود به اقدامات اخیر دولت و بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پس از برجام، تولید و صادرات نفت از افزایش چشمگیری برخوردار شده و واردات کره جنوبی از ایران حدود دو برابر شده است.

    وی افزود: همچنین تورم 40 درصدی به زیر 10 درصد کاهش یافته و تحت ارشادات مقام معظم رهبری و با تاکید بر الگوهای اقتصاد مقاومتی، شواهدی از ثبات و رشد اقتصادی مشاهده می‌شود.

    پیشرفت‌ها و توسعه اخیر در بازار سرمایه، بخش دیگری از سخنان دکتر محمدی در سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره»  بود.

    دکتر محمدی اظهار داشت: انتشار اولین اسناد خزانه و صکوک دولتی، اوراق بهادار رهنی، صکوک استصناع و معرفی رتبه بندی اعتباری و صندوق‌های جسورانه، از جمله رویکردها و اقدامات نوین در بازار سرمایه است.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی و نیز ارتقای زیرساخت فناوری از جمله موضوعات مورد تاکید همکاری دوجانبه بین ایران و کره است که در این دیدارها به تفصیل و دقت مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

    در پایان دکتر محمدی ضمن اشاره به پیشینه همکاری عمیق و دوستانه دو بازار و امضای اسناد متعدد همکاری بین ارکان مختلف بازار سرمایه و با توجه به اهمیت کره به عنوان یکی از بازارهای هدف، به همکاری نزدیکتر در  مورد سرمایه گذاری خارجی از جمله تلاش برای نقل و انتقال ارز و سرمایه‌گذاری سبد ارزی، توسعه ابزارهای پوشش ارز، معرفی سیستم گزارش دهی IFRS، و افزایش شفافیت مالیات تاکید کرد.

    وی در حوزه تسهیل تامین مالی هم از ارتقای بازار اوراق بدهی، رشد بازار رهنی، معرفی ابزار مرابحه بدون تضمین‌های بانکی، تسهیل در عرضه اولیه و ارتقای چارچوب مقرراتی صندوق‌های اوراق بهادار خصوصی خبر داد.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از علاقه مندان و سرمایه گذاران کره‌ای برای دیدار و گفتگو با مقامات بازار سرمایه ایران دعوت کرد .

    سمینار دانش مالی ایران - کره از امروز چهارم آبان ماه (25 اکتبر) تا هفتم آبان ماه (28 اکتبر)، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از مدیران بازار سرمایه در سئول برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو