عصر بازار

سریلانکا با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه می کند

عصر اعتبار- بانک مرکزی سریلانکا روز سه شنبه در بیانیه ای بر عزم جدی این کشور برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی تاکید کرد.

سریلانکا با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در بخشی ازاین بیانیه با اشاره به ارتباط داخلی و بین المللی تامین مالی تروریسم و پولشویی اضافه کرد:پولشویی می تواند ثبات اقتصادی و مالی جهان را تهدید کند.
    بانک مرکزی سریلانکا درادامه با اشاره به توصیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) به کشورها برای مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی تصریح کرد سازمان اطلاعات مالی سریلانکا با سازمان نظارت مالیاتی این کشور برای مبارزه با فرار مالیاتی به توافق دست یافته است .
    در بخش دیگری از بیانیه بانک مرکزی سریلانکا آمده است همکاری سازمان های داخلی با نهادهای مالی بین المللی در مبارزه با تامین مالی تروریسم سودمند است.
    سازمان اطلاعات مالی سریلانکا برای مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی با همکاری گمرک ،پلیس مهاجرت و دیگر سازمان ها این کشور تلاش گسترده ای را آغاز کرده است .
    گروه اقدام مالی در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند.
    پس از واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مساله تامین مالی تروریسم به عنوان مسیری تازه برای این سازمان مطرح و این موضوع به عنوان یک ماموریت جدید به آنها محول شد.
    در سال 2008، مساله تامین مالی فعالیت های اشاعه ای و تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و اتمی به عنوان دیگر ماموریت های این گروه در فهرست کارشناسی های اف.ای.تی.اف قرار گرفت.
    بنابراین کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
    گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو