عصر بازار

کارگروه بررسی لوایح بانکی در اتاق ایران تشکیل می شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: کارگروهی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل و لوایح مرتبط با نظام بانکی همچون لایحه قانونی بانک مرکزی و لایحه بانکداری ایران را بررسی کند.

کارگروه بررسی لوایح بانکی در اتاق ایران تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، محمدرضا پورابراهیمی در نشستی با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و فعالان بخش خصوصی، تعامل سازنده بین اتاق بازرگانی و مجلس را قدمی موثر در پیشرفت امور اقتصادی کشور ارزیابی کرد.
    وی هدف از این نشست را آشنایی جامع با چالش های اقتصادی و راهکارهای پیشنهادی فعالان اقتصادی عنوان کرد.
    نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: تامین مالی و نظام بانکی به عنوان مهم ترین چالش اقتصادی امروز ایران در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هم اکنون نظام بانکی با نارضایتی آحاد مردم رو به رو است؛ در این مورد با دولت مذاکراتی صورت گرفته و همچنان همکاری ها ادامه دارد.
    وی یادآور شد: لایحه قانونی بانک مرکزی و لایحه قانونی بانکداری ایران اکنون در دولت در دست بررسی است.
    دو لایحه «بانکداری ایران» و «بانک مرکزی» مرداد امسال به طور مشترک از سوی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارسال شدند؛ در صورت تصویب نهایی این دو لایحه در مجلس شورای اسلامی، قوانین بانکی ایران به روز رسانی می شود.
    گمرک و تصویب کلیات قانون امور گمرکی، تصویب کلیات اصلاح موادی از قانون مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعیین تکلیف تک نرخی شدن ارز و تدبیر در مورد مکانیسم های لازم در این رابطه، بررسی ابعاد تاسیس بورس ارز، حذف دلار به عنوان تنها ارز مورد استفاده در مبادلات و توافق بر پیمان های پولی چندجانبه برای رهایی از محدودیت های ناشی از تحریم ها از دیگر مواردی بود که پور ابراهیمی به عنوان برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست از چالش های پیش روی فعالان اقتصادی سخن گفت و رکود، کمبود تقاضا، منابع اندک مالی و در نهایت برخوردهای غیرتولیدی از سوی متولیان را مهم ترین موانع اقتصادی امروز دانست.
    شافعی گفت: نگاه ها نسبت به شرایط پیچیده و حساس امروز اقتصاد، عادی است و جای خالی برنامه ها و تصمیمات ویژه متناسب با وضعیت امروز به شدت احساس می شود.
    بر اساس اظهارات رئیس اتاق ایران، دغدغه اصلی بخش خصوصی بهبود فضای کسب و کار است اما با وجود این همه اشتیاق برای سرمایه گذاری خارجی، در نهایت با دلسرد شدن سرمایه گذار داخلی و خارجی مواجه خواهیم شد و فرصت ها را از دست می دهیم.
    شافعی در ادامه به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت: در گذشته برنامه ها بلندپروازانه تدوین می شد و غیر از برنامه سوم توسعه در هیچ کدام از برنامه ها توفیق خاصی حاصل نشد و از این رو رعایت نگاه واقع بینانه خواسته اصلی بخش خصوصی از مجلس و دولت است.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران تقویت بعد نظارتی مجلس را نیز خواستار شد و گفت: فراموش نکنیم که اجرای نادرست قوانین لطمه سنگینی بر اقتصاد کشور وارد می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو