عصر بازار

در نشست بررسی نقش ماهر در پایداری سرویس ها صورت گرفت:

تقدیر سازمان فناوری اطلاعات از شرکت کاشف بانک مرکزی

عصر اعتبار- همزمان با هفته پدافند غیرعامل در نشستی که با موضوع بررسی نقش مرکز ماهر در پایداری سرویس-های امنیتی برگزار شد از شرکت کاشف بانک به نمایندگی از بانک مرکزی تقدیر شد.

تقدیر سازمان فناوری اطلاعات از شرکت کاشف بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این نشست تخصصی که با حضور معاون وزیر ارتباطات، مدیران، کارشناسان، و صاحب¬نظران حوزه امنیت سایبری کشور در محل سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شد، علاوه بر شرکت کاشف از شش سازمان که همکاری مستمر و موثری با مرکز مدیریت و امداد و هماهنگی رخداد رایانه¬ای(ماهر) داشتند با اهدای لوح تقدیر شد.
    جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در این نشست با اشاره به فراگیر شدن استفاده از دستاوردهای حوزه ITC در وجوه مختلف اداره جامعه و کشور اظهار داشت: اگرچه این کاربرد گسترده توانسته است دستاوردهای مثبتی همچون زمینه کاهش هزینه¬ها، ارتقای کیفی خدمات و تسریع در امور را  فراهم بیاورد، اما به موازات این مزایا، باید در تمام زمینه¬ها آمادگی مواجهه با خلل¬های احتمالی امنیتی را داشته باشیم و  سطح مطلوبی از پایداری سرویس¬های مورد استفاده در این حوزه راهبردی را در مقابله با خطرات امنیتی تامین کنیم.
    مدیر عامل شرکت کاشف نیز در این نشست هم اندیشی بر ضرورت ایجاد و قوام بخشی مرکزی ملی برای تامین امنیت فضای مجازی و مواجهه با حوادث امنیتی در کشور تاکید کرد و گفت: این نیاز ضروری همه ماست و لزوم استقرار و تقویت چنین مرکزی باید برای تمامی فعالین امنیت در کشور تبدیل به یک باور شود.
    وی در همین چارچوب افزود: با توجه به چنین ضرورتی باید ایجاد مرکز ماهر را به فال نیک بگیریم و همگی تلاش کنیم که این مرکز تقویت شود.
    هاشمی اقدم، تعامل کاشف به عنوان بازوی امنیتی بانک مرکزی با مرکز ماهر را در چارچوب همین نگاه و باور ارزیابی کرد و گفت: ما ماهر را در قامت یک مرکز سرت ملی دارای قابلیت¬ها و ظرفیت های فراوانی می بینیم و کاشف به عنوان یک هاب بانکی همواره تلاش کرده است که تعاملی مطلوب و بهره ور را با این مرکز سامان دهد.
    مدیر عامل شرکت کاشف در بخش دیگری از صحبت های خود از سرعت عمل و همکاری سازنده مرکز ماهر در زمینه رفع مشکلات و مواجهه با رخدادهای صورت گرفته به عنوان الگوی مناسب همکاری بین بخشی یاد کرد و گفت: در صورت تقویت همه جانبه این مرکز، تمامی سازمان¬ها می¬توانند از ثمرات مطلوب و ارزنده چنین مرکزی که از قدرت و تاثیرگذاری مناسب برخوردار است در زمان لازم بهره ببرند.
    شرکت کاشف از ابتدای فعالیت، بر اساس یکی از اجزای ماموریت تعریف شده که تعامل و همکاری با نهادها و مراکز امنیتی، نظارتی، قضایی و تقنینی کشور است، همواره با سازمان های فرادستی فعال در حوزه امنیت سایبری کشور درتعامل بوده و همکاری این شرکت با مرکز ماهر نیز در حیطه همین وظایف و ماموریت¬های تعریف شده صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو