عصر بازار

رییس کل سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

احتمال تمدید خصوصی سازی برای یک سال دیگر

عصر اعتبار- رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: اگر با وجود تمام تلاش ها، واگذاری ها تا پایان امسال به پایان نرسد، مجلس شورای اسلامی یک سال دیگر فرصت را تمدید خواهد کرد.

احتمال تمدید خصوصی سازی برای یک سال دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سازمان خصوصی سازی، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» با بیان تعیین نقطه پایان برای خصوصی سازی توسط قانونگذار، افزود: به موجب اصل 44 قانون اساسی، بنا بود شرکت های گروه یک واگذاری ها تا سال 1389 و شرکت های گروه 2 نیز تا سال 1393 عرضه و واگذار شوند و در گروه یک سهم 20 درصد دولت حفظ می شود.

    وی در ادامه، آماده نبودن شرکت ها برای واگذاری، نبود کشش بازار و نیز شرایط خاص کشور را از جمله علل عمده و دخیل در پایان نگرفتن واگذاری ها برشمرد.

    پوری حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری از هر دو گروه یک و 2 شرکت هایی در لیست واگذاری ها حضور دارند، تصریح کرد: اگر واگذاری ها تا پایان امسال به اتمام نرسد ،تاریخ واگذاری ها توسط مجلس دوباره تمدید خواهد شد.

    این مقام مسوول اذعان کرد: بطور منصفانه اصل 44 قانون اساسی یکی از قوانین محکم تصویب شده است که قانون نسبتا جامع و مانعی محسوب می شود و خلا خاصی در آن دیده نمی شود.

    پیشتر این مقام مسوول اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش 1420 میلیارد ریال بوده که در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت بوده است.

    همچنین «سیدجعفر سبحانی» مشاور مدیرکل سازمان خصوصی سازی پیش از این اظهارکرده بود، شرکت های گروه یک باید 100 درصد سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود اما دولت می تواند تا 20 درصد سهام شرکت های گروه 2 را نگه داشته و 80 درصد را به بخش خصوصی واگذار کند.

    به گفته این مقام مسوول، شرکت هایی مانند خبرگزاری صدا و سیما که در گروه 3 قرار می گیرند، به هیچ عنوان نباید واگذار شوند.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شده بود، قرار بود شرکت های قرار گرفته در گروه 1 تا سال 1389 و گروه 2 تا پایان سال 1393 به بخش خصوصی واگذار شوند اما این اهداف به دلایلی به طور کامل محقق نشد.

    به گفته وی، مجلس شورای اسلامی در مصوبه هایی، واگذاری این شرکت ها را تا پایان سال 1394 و پس از آن سال 1395 تمدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی