عصر بازار

رییس هیات عامل ایمیدرو خبرداد؛

سرمایه گذاری مقدماتی ۵۰ میلیارد ریالی برای توسعه کارهای پژوهشی معدنی

عصر اعتبار- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )گفت: رویکرد این سازمان به عنوان یک مجموعه توسعه ای گسترش فعالیت آموزشی و پژوهشی است و سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد ریال در قالب تشکیل یک موسسه مشترک با دانشگاه تهران اختصاص یافت.

سرمایه گذاری مقدماتی ۵۰ میلیارد ریالی برای توسعه کارهای پژوهشی معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) به خبرنگاران گفت: امروز سازمان ایمیدرو با 22 دانشگاه کشور پیمان همکاری دارد و معدن، صنایع معدنی، انرژی، محیط زیست و نیروی انسانی مهمترین دستور کار این تفاهمنامه ها است.

    ** وسعت بخشیدن به آموزش و پژوهش
    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: همکاری با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، مالک اشتر و دانشگاه آزاد از جمله مراکزی محسوب می شود که علاوه بر مشارکت در زمینه های آموزشی، توسعه تحقیقات و پژوهش در زمینه مواد معدنی و صنایع مربوطه نیز پیگیری خواهد شد .

    ** نقش مخرب تحریم ها در تحقیقات معدنی
    کرباسیان یکی از آثار برپایی سمپوزیوم یاد شده را پیوند مجدد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران با واحدهای مشابه در کشورهای معدنی جهان از جمله آفریقای جنوبی، کانادا، استرالیا و غیره برشمرد و گفت: تحریم ها نقش مخرب خود را در عرصه تحقیقات معدنی نیز نشان دادند و اکنون مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با حرکت رو به جلو، از استانداردهای روز جهانی در این بخش، برخوردار است .

    ** توسعه پایدار بدون نوآوری میسر نیست
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: جمهوری اسلامی براساس سند چشم انداز 1404 اهداف مهمی را تعریف کرده و به توسعه در ابعاد مختلف می اندیشد، اما واقعیت این است که توسعه پایدار بدون ابتکار و نوآوری میسر نمی شود.
    کرباسیان اظهار امیدواری کرد، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران همانطور که تاکنون روند رو به رشدی را پشت سرگذارده است ، در قالب همکاری های مشترک با کشورهای شاخص جهان در این بخش در ابعاد کمی و کیفی همچنان به پیشرفت های خود ادامه دهد.

    ** استقبال فنلاند از توسعه همکاری با ایران
    همچنین « می کانن » رییس سازمان زمین شناسی فنلاند نیز به خبرنگاران گفت، جمهوری اسلامی در زمینه تحقیقات معدنی فعالیت های خوبی را انجام داده و کشور متبوعش برای همکاری مشترک در زمینه های اکتشاف و استخراج مواد معدنی آماده همکاری است.
    وی یادآور شد: کشورهای جهان در بخش معادن از ظرفیت های متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردارند و هریک با اتخاذ سیاست های متناسب برنامه های خود را پیش می برند، اما تمرکز بر توانایی ها موضوع کلیدی است.
    رییس سازمان زمین شناسی فنلاند اجرای سیاست های توسعه ای کشورهای جهان را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: موضوع مهم این است که تلاش ها برای رونق بخشیدن به بخش صنعت ومعدن باید با حداقل آسیب به محیط زیست صورت گیرد.
    کانن یادآور شد، سازمان ایمیدرو ایران سیاست های خود را برای توسعه فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی متمرکز ساخته، اما فعالیت جمعی و همکاری مشترک کشورها سبب پیشرفت هدف دار خواهد شد و اقدامات انفرادی صرفا سرعت حرکت را بیشتر می کند.
    به گزارش ایرنا، نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) تا پنجم آبان در محل مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در کیلومتر 60 محور تهران - کرج - قزوین ( شهرک کاوش ) به کار خود ادامه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو