عصر بازار

میزبانی بانک ملی ایران از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

عصر اعتبار- اولین جلسه مشترک مدیران عامل بانک های دولتی با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به میزبانی بانک ملی ایران در ساختمان موزه بانک برگزار شد .

میزبانی بانک ملی ایران از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، با توجه به قدمت بیش از سه دهه ای قانون بانکداری بدون ربا و وجود نواقص و کاستی های این قانون ، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین قوانین جدید این حوزه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بانک مرکزی و مسئولان اجرایی بانک های دولتی است و این نشست به منظور تبادل نظر ، انتقال دانسته ها و آگاهی از نظرات و پیشنهادات سازمان ها و اشخاص مرتبط با موضوع تشکیل گردید .
    دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : از سال 1362 تاکنون قانون جدیدی در خصوص مسائل بانکی تدوین نشده و این امر باعث مشکلاتی در حوزه عقود بانکداری اسلامی ، شفاف سازی صورت های مالی و سایر امور اقتصادی کشور شده است و برای رفع مشکلات اقتصادی و پاسخگویی به دغدغه مراجع عظام و مردم باید با اصلاح قوانین ، نقاط ضعف آن را بر طرف کنیم .
    همچنین در این جلسه دکتر فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی وجود یک قانون روان در حوزه بانکی را مشکل گشای اکثر پیچیدگی های اقتصادی دانست و گفت : بانک ها باید پایداری و ثبات مالی داشته باشند و هر موضوعی که به این بحث خدشه وارد کند ، به اقتصاد کشور ضربه خواهد زد و شأنی بالاتر از حفظ حقوق سپرده‌گذاران در سیستم بانکی وجود ندارد .
    وی در ادامه به آماده شدن لایحه اصلاح قانون نظام بانکی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت : در روزهای آینده این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد .
    در این جلسه دکتر محمدرضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیر عامل بانک ملی ایران با شرح مختصری از سابقه تاریخی تأسیس بانک ملی ایران گفت : بانک ها برای خدمت به مردم تشکیل شده اند و در این راستا مجلس و بویژه کمیسیون اقتصادی را همیشه در کنار خود داشته و لذا هماهنگی با نمایندگان و ارائه خدمات رضایت بخش به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
    عملکرد نظام بانکی ، عقود اسلامی ، مبارزه با پولشویی ( FATF ) ، عملکرد نظارتی بانک ها ، مطالبات بانک ها از دولت، افزایش سرمایه بانک های دولتی و سایر مسائل حوزه نظام بانکی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
    در این جلسه هر یک از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت اقتصادی و دارایی و مدیران عامل و نمایندگان بانک‌های دولتی نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو