عصر بازار

صندوق ضمانت صادرات ایران با «هرمس» آلمان و «سرو» سوییس تفاهم نامه همکاری امضا کرد

عصر اعتبار- صندوق ضمانت صادرات ایران در حاشیه اجلاس سالیانه اتحادیه برن (اتحادیه بیمه گران اعتبار) با «هرمس» آلمان و «سرو» سوییس تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

صندوق ضمانت صادرات ایران با «هرمس» آلمان و «سرو» سوییس تفاهم نامه همکاری امضا کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اجلاس سالیانه اتحادیه برن (اتحادیه بیمه گران اعتبار) از دوم آبان ماه در لیسبون پرتغال آغاز شده و تا ششم آبانماه ادامه دارد.
    براساس این تفاهم نامه، دو طرف در زمینه تبادل اطلاعات اقتصادی، تجاری، بانکی و پوشش اتکایی، بیمه مشترک، و آموزش به توافق رسیدند.
    «سیدکمال سیدعلی» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در این رابطه گفت: پس از اجرایی شدن برجام، صندوق های ضمانت صادرات این کشورهای اروپایی که به همراه هیات های تجاری به ایران سفر کردند، به اجرای پروژه های مربوطه و تامین مالی آنها ابراز تمایل می کنند.
    وی ادامه داد: با توجه به سابقه خوب پرداخت اقساط فاینانس های(تامین مالی) گذشته، ذخایر ارزی ایران و نداشتن بدهی معوق، این موسسه ها با وجود مشکلات بوجود آمده توسط خزانه داری آمریکا، همچنان خواهان حضور در بازار تامین مالی ایران هستند.
    سیدعلی افزود: چنانچه سرمایه‌گذار خارجی بخواهد در قالب مشارکت در تولید، به صادرات قطعات منفصله خود بپردازد، با توجه به تعرفه‌های موجود نه فقط به تقویت بنیه تولید داخل و اشتغالزایی کمکی نمی‌شود بلکه موجب افزایش هزینه تمام شده محصول و کاهش توان خرید متقاضیان نوسازی خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام همکاری های بین المللی در بخش بیمه های صادراتی گسترش یافت؛ در این ارتباط، یک ماه پیش نیز صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات استرالیا برای تسهیل و توسعه روابط تجاری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
    براساس این یادداشت تفاهم ها، دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر بخش های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.
    در این زمینه، یک ماه پیش توافق سه جانبه بین بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک خارجی کوبا برای تجدید ساختار بدهی های این کشور به صندوق ضمانت صادرات ایران امضا شد.
    به دنبال این همکاری ها،‌ پوشش اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری صندوق ضمانت صادرات ایران در چهار ماه نخست امسال با رشدی 42 درصدی به 265 میلیون دلار افزایش یافت. همچنین پوشش بیمه نامه کوتاه مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 278 و پوشش بیمه نامه ها 104 درصد رشد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو