عصر بازار

آمادگی ۳ انبوه‌ساز برای فروش قسطی

انعقاد قرارداد فروش قسطی مسکن نزدیک شد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از مراجعه ۳ شرکت انبوه ساز برای فروش قسطی مسکن و نزدیک شدن برای انعقاد قرارداد‌های مسکن قسطی خبر داد و گفت: نرخ کارمزد در فروش قسطی مسکن به ۲.۳ درصد کاهش یافته و سیاست ما کماکان حمایت از انبوه سازان است.

انعقاد قرارداد فروش قسطی مسکن نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد هاشم بت‌شکن با اشاره به اینکه سیاست بانک مسکن روان کردن برنامه‌ها برای ارائه خدمات به انبوه سازان مسکن در طرح فروش قسطی است،گفت: تاکنون 3 انبوه ساز برای فروش قسطی مسکن به بانک مسکن مراجعه کرده‌اند و در حال تنظیم و انعقاد قرارداد با آنها هستیم.

    وی با اشاره به اینکه بانک مسکن در حال انجام اقدامات لازم برای مراجعه کنندگان در طرح فروش قسطی است،افزود: نرخ کارمزد مورد توافق میان بانک مسکن و کانون سراسری انبوه سازان سرانجام پس از بحث‌های صورت گرفته به 2.3 درصد کاهش یافت تا بتوانیم فروش قسطی مسکن را روان‌تر کنیم.

    بت‌شکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن آمادگی کامل دارد تا با انبوه سازان تعامل خوبی داشته باشد.

    *از تعداد واحد مسکونی فروش قسطی مسکن خبر ندارم

    وی از تعداد واحد مسکونی که این 3 انبوه ساز به بانک مسکن ارائه کرده‌اند اظهار بی اطلاعی کرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،در این طرح قرار نیست وامی از سوی بانک مسکن پرداخت شود و در حقیقت در این طرح بانک مسکن با دریافت کارمزد از متقاضیان، در حقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را برعهده خواهد داشت.

    مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این سئوال که با توجه به حرکت بازار مسکن به سمت رونق در ماه‌های آتی آیا احتمال می دهید که با پدیده رونق تورمی در این بازار مواجه شویم اظهارداشت: دوره‌های قبل با دوره کنونی یک تفاوت کلیدی دارد چرا که دوره‌هایی که رشد ساخت و ساز و فروش مسکن همراه با افزایش قیمت بود به دلیل همزمانی رشد پایه پولی در آن سال‌ها بوده است.

    *پایه پولی وارد بخش مسکن نشده

    بت شکن خاطر نشان کرد: در سال‌های 89 تا 91 یک حباب قیمتی در بخش مسکن به وجود آمد و یکی از دلایل اصلی آن اضافه برداشت‌ بانک‌ها از منابع بانک مرکزی و رشد پایه پولی بوده است اما در شرایط فعلی پایه پولی وارد بخش مسکن نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو