عصر بازار

اندیشکده انگلیسی هشدار داد

زیان اقتصادی ۸۰ میلیارد پوندی برای انگلیس بعد از برگزیت

عصر اعتبار- یک اندیشکده انگلیسی پیش‌‌بینی کرد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا پایان کار دولت کنونی، این کشور با ۸۴ میلیارد پوند ضرر اقتصادی مواجه می‌شود.

زیان اقتصادی ۸۰ میلیارد پوندی برای انگلیس بعد از برگزیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، یک اندیشکده انگلیسی هشدار داد در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، وزارت خزانه‌داری این کشور ضربه سنگینی خواهد خورد.

    به نوشته روزنامه گاردین، اندیشکده «رزولوشن فاندیشن» به «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه داری انگلیس هشدار داد که بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) کم شدن مالیات‌ها و افزایش هزینه‌های دولت وزارت خزانه‌داری را با کمبود منابع مالی بین سال‌های 2020 تا 2021 مواجه می‌کند.

    این اندیشکده هشدار داد شکاف رو به رشدی بین درآمد و مخارج دولت می‌تواند به کسری 23 میلیارد پوند در پایان کار پارلمان کنونی در سال 2020 منجر شود که همین مساله دولت را مجبور خواهد کرد به قرض بیشتر یعنی حدود 84 میلیارد پوند پیش ببرد تا ذخیره‌ای برای 5 سال بدی‌اش داشته باشد.

    گاردین ادامه داد، اسنادی در اختیار وزرای کابینه قرار گرفته که با عنوان اسناد حساس نام‌گذاری شده بود و در آن به این مساله اشاره شده که بعید است دولت بتواند تمام این کسری بودجه‌ها را به حالت قبل بازگرداند بنابراین شرایط مالی‌اش، شرایط بسیار بدی خواهد داشت.

    این اندیشکده به فیلیپ هاموند سفارش کرد به جای تلاش برای از میان برداشتن کسری‌ها، توازنی را در بودجه کنونی ایجاد کند و قرض کردن را کنار بگذارد. یا برای از میان برداشتن کسری، آن را با مدیریت به تعویق انداخته تا سال 2019 یا 2020 این ضرر اقتصادی روی ندهد.

    4 ماه پیش مردم بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و سه هفته پیش بالاخره نخست وزیر این کشور آغاز مذاکرات خروج را اعلام کرد. با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور از بازار واحد اروپا هم خارج می‌شود که همین مساله این کشور را با شرایط جدید اقتصادی روبرو می‌کند و چالشی برای دولت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی