عصر بازار

دعوت سیف از شرکت‌های آسیایی برای ورود به بازار ایران

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی که برای شرکت در یک کنفرانس کسب و کار به سنگاپور سفر کرده است، شرکت‌های آسیایی را به سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد و گفت: رفع تحریمها فرصت‌های وسیعی برای سرمایه خارجی فراهم کرده است.

دعوت سیف از شرکت‌های آسیایی برای ورود به بازار ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی اله سیف در این سمینار گفت: اصلاحاتی که از زمان روی کار آمدن دولت کنونی اجرا شده‌اند، به احیای ثبات اقتصادی کمک کرده‌اند، در حالیکه رفع تحریمها، بازگشت اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی را بدنبال داشته است.

    رئیس کل بانک مرکزی به حاضران این سمینار که بازرگانانی از سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و استرالیا بودند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی ایران امسال و سال آینده پنج درصد رشد کند که نسبت به نرخ رشد سه درصدی در دو سال گذشته افزایش خواهد داشت.

    سیف گفت: رفع تحریمها فرصتهای کم‌سابقه ای را برای سرمایه‌گذاران بوجود آورده است. خارج از نفت و گاز، سرمایه‌گذاران می‌توانند فرصت‌هایی را در بخشهای پتروشیمی، فولاد، مس، معدنکاری، دارویی، مخابرات، هواپیمایی، ماشین آلات، گردشگری، زیرساخت و فناوری اطلاعات و ارتباطات جست و جو کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی به نیروی کار ماهر، جمعیت 80 میلیونی و دسترسی ارزان به منابع انرژی به عنوان مزایای اقتصاد 450 میلیارد دلاری ایران اشاره کرد و گفت: ایران صاحب بزرگترین ذخایر گازی جهان و سومین ذخایر بزرگ نفت است.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حسین یعقوبی، مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی در همین نشست اظهار کرد: از زمان برداشته شدن تحریمها، شرکتهایی از چین، ژاپن و هند به ایران آمده‌اند.

    وی به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات زیادی داشتیم که بعضی از آنها به توافق منتهی شد و همچنان پتانسیل برای مذاکرات سرمایه گذاری بیشتر وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی