عصر بازار

دولت آمریکا بدنبال سرکوب هکرهای بانکی؛

بانکها جزئیات حملات سایبری را به دولت گزارش دهند

عصر اعتبار- دولت ایالات‌متحده راهکار جدیدی برای مبارزه با جرایم مالی اینترنتی وضع کرده و از بانکها خواسته گزارش مرتب و دوره ای حملات سایبری را به دولت ارائه دهند.

بانکها جزئیات حملات سایبری را به دولت گزارش دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، دولت ایالات‌متحده به بانک‌ها گفته است که جزییات حملات سایبری را نیز هنگام ارائه دادن گزارش‌های کلاه‌برداری و پول‌شویی به دولت ارائه دهند و تصریح کرده است جرائم سایبری «تهدیدی قابل‌توجه» برای نظام مالی ایالات‌متحده است.

    دولت آمریکا مدت زیادی است که از بانک‌های این کشور خواسته است گزارش فعالیت‌های مشکوک و موارد تقلب و جعل که حداقل شامل 5 هزار دلار می‌شود را به وزارت خزانه‌داری ارائه کنند. بااین‌حال به نظر می‌رسد از این به بعد قرار است گزارش جرائم سایبری نیز به این گزارش اضافه شود.

    این آخرین تلاش دولت‌ها در سراسر جهان برای مبارزه با جرایم مالی اینترنتی است که بعد از دزدیده شدن 81 میلیون دلار از حساب بانکی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک صورت گرفت. مری جو، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اوایل سال جاری میلادی هشدار داد که کمبود امنیت سایبری در حال حاضر بزرگ‌ترین خطر برای نظام مالی آمریکا است.

    دفتر شبکه اجرای جرائم مالی یا FINCEN توصیه‌نامه‌ای را برای بانک‌ها منتشر کرده است که بیان می‌کند چه جزییاتی باید در گزارش‌های جرائم مالی منتشر شوند و جرائم اینترنتی و سایبری نیز در این گزارش‌ها باید باشد. در این توصیه‌نامه آمده است: «بانک باید تمام اطلاعات در دسترس را آماده کند که این شامل این مسئله می‌شود که سیستم بانک چگونه موردحمله قرارگرفته، آدرس آی پی کسانی که به سیستم مالی بانک نفوذ کرده‌اند چه بوده است، رایانه استفاده‌شده توسط هکرها چه بوده و شناسه‌های این دستگاه‌های کامپیوتری که مورداستفاده هکرها قرارگرفته است، چه بوده است.

    والری ابند، ریس امنیت سایبری ایالات‌متحده دراین‌باره گفت: «این توصیه‌نامه می‌گوید که چگونه اطلاعات موردنظر باید با اعمال قانون جمع‌آوری شوند. در این توصیه‌نامه آمده است که اجرای این توصیه‌ها و ارائه جزییات هک‌ها می‌تواند به سرکوب جرایم مالی اینترنتی کمک کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی