عصر بازار

افراد چند دفترچه‌ای تا آخر آبان به سامانه خدمات رفاهی مراجعه کنند

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرصت تعیین شده برای مراجعه به سامانه خدمات رفاهی و انتخاب یک سازمان بیمه گر از سوی اشخاصی که دو یا چند دفترچه بیمه دارند گفت: اگر اشخاص ثبت نام نکنند به انتخاب خودمان یکی از بیمه‌ها را انتخاب می‌کنیم.

افراد چند دفترچه‌ای تا آخر آبان به سامانه خدمات رفاهی مراجعه کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا احمد میدری در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد افزود: آن دسته افرادی که دارای دو یا چند دفترچه بیمه هستند تا آخر آبان ماه فرصت دارند به سامانه خدمات رفاهی وزارت رفاه مراجعه و سازمان بیمه گر خود را انتخاب کنند.

    وی با بیان اینکه از 160 هزار بیمار خاص 9000 نفر آنها دارای دو تا سه دفترچه هستند گفت: کسانی که ثبت نام نکنند ما به انتخاب خودمان یکی از سازمان‌های بیمه گر را انتخاب می‌کنیم. به بیمه‌ها بر اساس کد ملی افراد که در این سامانه ثبت شده یارانه داده می‌شود که ماهی دو میلیون تومان به ازای هر نفر است.

    میدری به بانک اطلاعاتی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی داشتیم که در جریان تجزیه و تحلیل‌ها به آنها رسیده‌ایم و بسیار عجیب هستند به عنوان مثال تجویز 30 میلیارد تومان دارو را برای افراد داشته‌ایم یا اشخاصی را داشته‌ایم که 23 هزار ویزیت در یک سال در سازمان بیمه سلامت انجام داده‌اند یا به عنوان مثال شخصی را داریم که در حوزه نازایی 150 بار از یک دارو در سال استفاده کرده است یا شخصی که در یک بیمارستان چهار بار متوالی یک دارو را گرفته که شاید نیاز به مصرف آن یک بار در ماه باشد.

    وی ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده آن است که باید کنترل مسائل به شکل قوی انجام شود و بعید است که این تجویزها کارشناسی و صحیح باشند و احتمال سوءاستفاده را نشان می‌دهد.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 200 میلیون نسخه در سازمان بیمه سلامت جمع می‌شود که تجزیه و تحلیل آن کار پیچیده‌ایست گفت: از یک میلیون و 200 هزار نفری که اطلاعاتشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است سه درصد، 50 درصد بار هزینه‌ها را ایجاد کرده‌اند که این امر نشان دهنده احتمال سوءاستفاده است. این بانک اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به ما کمک بسیاری می‌کند تا مصارف را به صورت دقیق کنترل کنیم.

    میدری به اقدام مشترک دیگری با بخش حقوقی سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: کار دیگری در دست بررسی و انجام است که به توانمندسازی بیمه شدگان اشاره دارد. مشکل بیماری و قصور پزشکی مرحوم کیارستمی چند وقت پیش به یک بحث ملی تبدیل شد، نمی‌خواهیم بگوییم پزشک تقصیر کار بوده یا نه مراجع این موضوع را بررسی کردند، اما اگر در حوزه‌های تخصصی چون حوزه درمان مشاوره‌های تخصصی انجام شود کمک بسیاری خواهد کرد. راه روشنی برای احقاق حق کسانی که با مشکل پزشکی روبرو می‌شوند وجود ندارد و سازمان بیمه سلامت در راستای حل این مشکل طرح توانمندسازی بیمه شدگانش را دنبال می‌کند که امیدواریم نهادینه شود و اثرگذار باشد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی