عصر بازار

وزیر کار:

ادامه طرح تحول باید از مسیر بیمه ها بگذرد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بیمه ها جزء جدایی ناپذیر سیاست های رفاهی هستند گفت: عدم تامین منابع، پاشنه آشیل طرح تحول سلامت است نه بیمه ها.

ادامه طرح تحول باید از مسیر بیمه ها بگذرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد با اشاره به جمعیت پوشش بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: طبق آمار 83.5 درصد افراد بیمه شده در طرح بیمه همگانی در حول و حوش فقر مطلق بودند.

    وی افزود‌: در کنار دستاورد بیمه 10 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، ارتقای سطح یک بیمه روستایی برای 22 میلیون بیمه شده روستایی نیز محقق شد و سرانه 21 هزار تومانی بیمه روستایی امروز به 107 هزار و 500 تومان رسیده است و در سطح 2 و 3 بیمه روستایی 60 تا 70 درصد افزایش را شاهدیم.

    ربیعی با بیان اینکه بیمه ها طرح تحول سلامت را بیمه خواهند کرد گفت: ادامه طرح تحول باید از مسیر بیمه ها بگذرد.  آنچه در زندگی مردم اثرگذار است ارتقای سرانه درمان است و معتقدم برگشت به تمام الزامات برنامه پنجم توسعه که نطام ارجاع از جمله آنهاست ، مسیری است که باید در آینده هم دنبال کنیم.

    وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت، بیمه ها  "پاشنه" نبوند، خود "آشیل" بودند و هزینه های زیاد و منابعی که تامین نشدند، "پاشنه آشیل" طرح تحول شدند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم همزمان چند کار بزرگ انجام شد که  ارتقای ارزش نسبی خدمات و بیمه همگانی از جمله آنهاست گفت: بار مالی این طرح ها بالا بود و در این میان بیمه ها کاستی نداشتند و نخواستیم تنگنا ایجاد کنیم. 

    ربیعی ادامه داد : اینکه برنامه و وظیفه ای بر بیمه ها تکلیف می شود و بار مالی را تامین نمی کنیم و در نهایت باز همان بیمه ها را مقصر می دانیم سزاوار نیست.

    وی تاکید کرد: رمز موفقیت طرح تحول در همراهی و همسویی دستگاه های درون دولت است و از رئیس جمهور و از وزارت بهداشت که در کنار هم بودیم و همچنین از سازمان نظام پزشکی قدردانی می کنم. بیمه ها همواره در کنار همگان هستند. بیمه ها بخش جدایی ناپذیر سیاست های رفاهی هستند.

    ربیعی با بیان اینکه رهبری در اصول برنامه ششم توسعه بر یکپارچگی بیمه های اجتماعی و درمان تاکید کرده اند گفت : رمز موفقیت خود را در این می دانیم که بر اساس آزمون وسع بیمه عده ای که نیازمند هستند را به صورت رایگان ادامه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی