عصر بازار

مسکو:

ظریف و لاوروف اجرای توافق های سران ایران و روسیه را پیگیری می کنند

عصر اعتبار- یکی از دستورهای مذاکرات وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مسکو، پیگیری برای اجرایی شدن توافق های حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در نشست مرداد ماه باکو اعلام شد.

ظریف و لاوروف اجرای توافق های سران ایران و روسیه را پیگیری می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف افزون بر شرکت در نشست سه جانبه امروز (جمعه) با سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه روسیه و سوریه با محور بررسی اوضاع این کشور به ویژه افزایش همگرایی های سه جانبه، با همتای روسی خود نیز دیدار دوجانبه انجام می دهد.
    سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در باره این سفر یک روزه اعلام کرد: ظریف و لاوروف در مذاکرات خود چشم انداز گسترش روابط دوجانبه و همچنین برنامه نشست مشترک کمیسیون همکاری ها را که در آینده ای نزدیک در تهران برگزار خواهد شد، بررسی می کنند.
    بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه، خانم ماریا زاخارووا افزود: دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه معطوف به دورنمای توسعه روابط و در وهله نخست توجه به اجرای توافق های به دست آمده بین رئیسان جمهوری دو کشور در مذاکرات باکو است.
    در نشست سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان که 18 مرداد ماه در باکو برگزار شد، افزون بر تفاهم ها و توافق های متعدد سه کشوری، روحانی و پوتین برای افزایش روابط دو جانبه در عرصه های گوناگون به ویژه اقتصادی، توسعه همکاری های منطقه ای، سیاسی، امنیتی و بازرگانی توافق کردند.
    سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در باره محورهای بین المللی مذاکرات ظریف در مسکو گفت: ایران در روندها و فرآیندهای مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا نقش مهمی دارد.
    وی افزود: با توجه به جایگاه بین المللی تهران و تحولات منطقه ای، نشست سه جانبه و همچنین دیدار و مذاکرات ظریف و لاوروف در ابعاد مختلف به ویژه بین المللی از جمله مناقشه ها در سوریه، عراق، یمن و افغانستان مهم است.
    بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در باره نشست مسکو گفت که برنامه ریزی مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه، ابتکار راهبرد سه جانبه مبارزه با تروریسم ضدسوری است.
    سخنگوی وزارت خارجه دیروز در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا در مسکو، گفت: محور حمایت از دمشق متشکل از روسیه و ایران و همراهی های عراق با توجه به گسترش پدیده تروریسم به این کشور، دستاوردهای زیادی داشته است که نتایج آن و همچنین ادامه همگرایی ها در مذاکرات یک روزه ظریف در مسکو و همچنین نشست سه جانبه بررسی خواهد شد.
    قاسمی افزود: شکست طرح براندازی دولت بشار اسد براساس سناریوی چند کشور غربی-عربی، تضعیف تروریست ها به ویژه داعش و جبهه النصره در یک سال گذشته از حالت هجومی به زمین گیری با تحمل شکست های پیاپی و محدود شدن کانون فعالیت گروههای تروریستی در سوریه، مهمترین دستاوردهای همگرایی های تهران، مسکو و دمشق به عنوان محور مقاومت ضدتروریستی در منطقه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو