عصر بازار

کارگران مخالف ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: جامعه کارگری از نمایندگان مجلس انتظار ندارد وقتی هزینه‌های درمان سنگین است حقوق کارگران را در خصوص ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی نادیده بگیرند.

کارگران مخالف ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی  اظهار کرد: بررسی موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم اکنون در کمیسیون تلفیق در جریان است و از نمایندگان مجلس انتظار داریم منافع کارگران را در این خصوص نادیده نگیرند.

    وی گفت که منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و جامعه کارگری به لحاظ قانونی و شرعی اجازه دست اندازی و استفاده از بیت المال را نمی‌دهد.

    نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت مشکلات بسیاری برای کارگران ایجاد می‌کند، ‌ افزود: درست است که دفترچه‌های تامین اجتماعی در مورد برخی هزینه‌ها کارساز نیست و کارگران ناچار به استفاده از بیمه تکمیلی هستند، ولی اگر همین بیمه تامین اجتماعی را هم از دست بدهند قادر به تامین هزینه‌های سنگین درمان نخواهند بود.

    وی در ادامه آمار ایجاد اشتغال در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر حقیقتا شغل در کشور ایجاد شده چرا شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج و تعدیل کارگران آن هستیم.

    فتح الهی تصریح کرد: طبعا در شرایطی که کشور با رکود و تحریم و بحران‌ مواجه است حفظ اشتغال موجود اهمیت بسیاری دارد ولی نمی‌توانیم فارغ التحصیلان، زنان و جوانان بیکار را نادیده بگیریم و برای آینده شغلی آنها برنامه ریزی نکنیم.

    این مقام مسئول کارگری گفت: از جمله سوالاتی که در طرح سرشماری آمار در خصوص وضعیت اشتغال افراد پرسیده شده این است که آیا فرد در یک هفته گذشته کار کرده یا جویای کار بوده است و بر اساس نوع پاسخ او را شاغل به شمار می‌آورند.

    وی متذکر شد: اگر از نظر دولت یک ساعت کار در هفته شغل محسوب می‌شود پس همه مردم شاغلند چون یک ساعت در هفته را کار می‌کنند، ولی این موجه نیست و باید معیار دقیق شاغل بودن افراد با یک ساعت کار در هفته مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی