عصر بازار

در نشست تحلیلی سهام آپ در هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شد:

محدود نشدن درآمدهای "آپ" در صورت محدود شدن USSD

عصر اعتبار- نشست تحلیلی سهام آپ در حالی با همکاری کارگزاری صباجهاد در محل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد که در این جلسه، مدیران شرکت آسان پرداخت پاسخگوی پرسش‌های جمع زیادی از تحلیل‌گران مطرح بازار سرمایه بودند.

محدود نشدن درآمدهای "آپ" در صورت محدود شدن USSD
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در ابتدای این جلسه با پخش نماهنگی شرکت آسان پرداخت معرفی شد و کارنامه مختصری از فعالیت‌ها و جایگاه آن ارائه شد. پس از آن سعید جهانشاهلو معاون مالی و اقتصادی شرکت آسان پرداخت پرشین در پاسخ به سولات تحلیل‌گران گفت: تراکنش های "آپ" نسبت به رقبا بالاتر بوده و این در حالی است که دستگاه‌های پوشش دهنده توسط "آپ" کمتر بوده و این موضوع نیز از موارد مورد توجه تحلیلگران است. همچنین شرکت آسان پرداخت به عنوان یک شرکت تازه و جوان طی چند ساله گذشته به خوبی توانسته موقعیت مناسب برای خود در بازار تجارت الکترونیک کسب کند.

    جهانشاهلو ادامه داد: این شرکت در سال 94 توانست سود خود را به نسبت سال 93 دو برابر کند، ضمن اینکه شرکت آسان پرداخت پرشین با سرمایه کمتر نسبت به رقبای خود ارائه خدمات و فروش بیشتری را نیز دارد. تراکنش‌های "آپ" نسبت به رقبا بالاتر بوده و این در حالی است که دستگاه‌های پوشش دهنده توسط "آپ" کمتر بوده و این موضوع نیز از موارد مورد توجه تحلیلگران است.

    این مقام مسئول در پاسخ به حضار در خصوص مسدود یا محدود شدن USSDها به دستور بانک مرکزی توضیح داد: این موضع یعنی بستن USSDها امکان پذیر نیست چرا که در حال حاضر حدود 5 تا 6 میلیون مشتری از USSD ها استفاده می کنند و چنین موضوعی عملاً امکان پذیر نیست. بستن این برنامه یعنی بازگشت به دوران گذشته و خرید و فروش شارژ تلفن همراه به صورت فیزیکال. در همین راستا تنها یک موضوع مورد بحث قرار گفته و آن وابسته شدن یک شماره حساب به هر شماره موبایل است تا مشکل امنیتی استفاده از این درگاه نیز رفع گردد.

    وی بیان کرد: 30 درصد از فروش شارژ توسط شرکت آسان پرداخت پرشین از محل دستگاه های POS، 5 درصد اپلیکیشن و 65 درصد طریق درگاه USSD و موبایل تامین می شود و چنانچه بنا به دلایلی USSD ها در دسترس نباشند مشکلی برای شرکت پیش نخواهد آمد چرا که این موضوع توسط شرکت پیش بینی شده و سناریوهای مختلف نیز چیده شده است. پس بنابراین درآمدهای "آپ" با محدود شدن USSD محدود نخواهد شد.

    جهانشاهلو گفت: شفافیت در تمام سال‌های فعالیت این شرکت وجود داشته و این روند ادامه خواهد یافت، حداقل تا 15 سال آینده این بازار اشباع نخواهد شد و ما نیز هنوز در ابتدای این بازار و صنعت هستیم و مسیر پیش رو نیز برای ما روشن است.

    این مقام مسئول در خصوص قیمتی که سهم در بازار متعادل خواهد شد، گفت: متعادل شدن در قیمت سهام طبیعتاً به عهده بازار بوده و ما نیز به دنبال رشد قیمت منطقی در سهم هستیم یعنی فعالیت هایی را در شرکت انجام خواهیم داد که منجر به رشد سودآوری و قیمت هر سهم "آپ" شود.

    وی در خصوص ادامه عرضه سهم در بازار عنوان کرد: این سهم حدود 7.6 درصد در بازار عرضه شد و در حال حاضر سهامدار عمده تصمیمی در ادامه عرضه ندارد در هر حال توافقات سهامدار عمده برای عرضه سهام خود با سازمان بورس انجام خواهد شد و در نهایت خود تصمیم به عرضه یا عدم عرضه خواهد گرفت.

    جهانشاهلو در خصوص احتمال حضور سرمایه گذاران خارجی در شرکت تصریح کرد: سرمایه گذاران معمولا بخش خصوصی را ترجیح می دهند و با توجه به خصوصی بودن "آپ" در حال حاضر هم درخواست های زیادی از شرکت های زیاد مطرح شده است.

    معاون مالی آسان پرداخت پرشین تاکید کرد: تعداد POSهای "آپ" از تعداد POS های نصب شده بیشتر است همچنین به زودی دستگاه های POS جدید مانند GPRS وارد بازار خواهد.

    وی در خاتمه تاکید کرد: واحد R&D شرکت به طور جدی و مهم تر از سایر بخش ها فعالیت می کند. این شرکت به فکر کار است و در تمام فعالیت های خود پیشتاز است هر شرکتی وارد خدمات POS شده در مرحله اول با ما مذاکره کرده است. این مجموعه یک شرکت دارایی محور نیست بلکه دانش بنیان بوده و روز به روز راه پیشرفت را طی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی