عصر بازار

مرد معتاد سردسته باند سرقت

جزییات انهدام باند جیب‌برها

عصر اعتبار- متهم سابقه‌داری که بارها به جرم قاچاق موادمخدر دستگیر شده بود به همراه چهار همدستش که اقدام به جیب‌بری در خطوط بی آر تی می‌کردند، توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

جزییات انهدام باند جیب‌برها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، پنجم خردادماه فردی با مراجعه به پلیس اعلام کرد که در خط اتوبوسرانی ولیعصر- ونک مورد سرقت به شیوه جیب بری قرار گرفته است. این مرد به ماموران گفت: جیب برها را شناسایی کرده و آنها را دقایقی پیش در پارک ساعی مشاهده کرده است.

    ماموران با راهنمایی شاکی پرونده به پارک ساعی رفته و موفق به دستگیری 3 جیب حرفه ای شدند.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    کارآگاهان در این مرحله متوجه شدند که شاهین و میلاد همراه علی اکبر در ایستگاه های بی .آر. تی اقدام به جیب بری می کنند.

    علی اکبر در اعترافاتش گفت: من در کار خرید و فروش مواد مخدر هستم و شاهین از من مواد می خواست که در محل قرار حاضر شدم که ماموران مرا نیز به عنوان جیب بر دستگیر کردند.

    هر 3 متهم به دستور بازپرس شعبه پنجم پس از اعتراف به جیب بری هایشان روانه زندان شدند.

    چهارم مرداد  فردی در تماس با پلیس 110 علام کرد که جوان جیب بری را در حین سرقت در ایستگاه بی آرتی دستگیر کرده است و تیمی از ماموران کلانتری 103 گاندی در محل حاضر شده و جیب بر جوان را دستگیر کردند.

    مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قصد سوار شدن بر اتوبوس را داشتم که ناگهان احساس کردم دست کسی داخل جیبم است که در این لحظه مشاهده کردم پسر جوان پول هایم را که 300 هزار تومان بود از جیبم بیرون کشید و پا به فرار گذاشت.

    این مرد ادامه داد: با فریادهای دزد دزد از مردم درخواست کمک کردم که موفق به دستگیری این دزد پولهایم شدم.

    ساسان که در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار داشت در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: مدتی پیش برای خرید مواد با مردی به نام علی اکبر آشنا شدم و فهمیدم او با جیب برهای زیادی در ارتباط است به همین خاطر از طریق علی اکبر با شاهین آشنا شدم.

    به خاطر اعتیادم نیاز به پول داشتم به همین خاطر همراه علی اکبر و شاهین به ایستگاه های اتوبوسرانی می رفتیم و اقدام به جیب بری می کردیم.

    با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پی بردند که علی اکبر و شاهین  پنجم خرداد به اتهام جیب بری دستگیر شده اند اما پس تأمین قرار از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفتند.

    ماموران در ادامه رسیدگی به پرونده های جیب بری دوم مهر متوجه شدند مردی با در دست داشتن چک سرقتی که از ایستگاه بی.آر.تی از فردی دزدیده به بانک مراجعه کرده است.

    کارآگاهان با مراجعه به بانک منصور را که یک بار به اتهام جعل و کلاهبرداری به زندان رفته است در بانک دستگیر کردند.

    منصور در همان ابتدا لب به اعتراف گشود و به ماموران گفت: با همدستی علی اکبر در ایستگاه بی. آر. تی جیب بری می کردم که امروز برای نقد کردن چک سرقتی به بانک مراجعه کردم که دستگیر شدم.

    کارآگاهان در این مرحله با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه 2 متهم تحت تعقیب را در یکی از باغ های ورامین شناسایی کردند و 20 مهر این متهمان دستگیر شدند.
    شاهین و علی اکبر در تحقیقات ابتدایی ماموران خود را بی گناه معرفی کردند اما هنگامی که متوجه شدند همدستشان آنها را لو داده لب به اعتراف گشودند.

    علی اکبر که از سوی چند تن از طعمه هایشان شناسایی شده بود به کارآگاهان گفت: من با همه جیب برها در ارتباط هستم و به آنها مواد می فروشم و گاهی اوقات نیز با آنها سوار بر بی.آر.تی می شوم اما تا حالا دست در جیب کسی نکرده ام وبه همین خاطر همه افراد مرا به عنوان همدستشان لو داده اند و رییس باند من نیستم.

    سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفتگو با خبر نگار مهر  با اشاره به کاهش میزان سرقت ها به شیوه جیب بری پس از دستگیری این باند 5 نفره گفت: پس از دستگیری این باند حرفه ای و سابقه دار در زمینه جیب بری، شاهد کاهش چشم گیری در وقوعات جیب بری در ایستگاه ها و اتوبوس های خطوط BRT شهر تهران هستیم.

    رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، عنوان داشت: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری ، شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت و جیب بری ، از افرادی که در ایستگاه های BRT هدف جیب بری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر -میدان نیلوفر مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی