عصر بازار

یک مولتی‌میلیونر ایتالیایی برای منشی خود ۷۵ میلیون یورو به ارث گذاشت

عصر اعتبار- برناردو کاپروتی، میلیاردر درگذشته‌ی ایتالیایی، در وصیت‌نامه‌ی خود دستیار مخصوصش را وارث نیمی از ثروت نقدی خود کرد. دو فرزند این میلیونر که پیشتر علیه پدر خود به دادگاه شکایت کرده بودند، با مضمون وصیت‌نامه موافق نیستند.

یک مولتی‌میلیونر ایتالیایی برای منشی خود ۷۵ میلیون یورو به ارث گذاشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر ایران، برناردو کاپروتی، صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی "اسلونگا" ایتالیا که دو ماه پیش درگذشت، بیش از نیمی از پول نقد خود را برای منشی و دستیار مخصوص خود به ارث گذاشت. بنا به نوشته‌ی روزنامه‌ی ایتالیایی "لا رپابلیکا"، این دستیار 68 ساله که از بیستمین سال زندگی خود در دفتر کاپروتی کار می‌کرده، از مضمون وصیت‌نامه‌ی رئیس خود باخبر بوده است.

    روزنامه‌ی "لا رپابلیکا" هم‌چنین می‌نویسد که دو فرزند کاپروتی با "تقسیم ثروت و اموال" پدر خود، آن‌طور که در وصیت‌نامه‌عنوان شده موافق نیستند: این مدیر ماهر در سال 2005 نزدیک به 92 درصد از سهام سوپرمارکت زنجیره‌ای خود را به آنان واگذار کرد، ولی 6 سال بعد، به دلایل نامعلوم تغییر رای داد و ثروت خود را از آنان پس گرفت. فرزندان کاپروتی که از واکنش پدر رنجیده شده بودند علیه او شکایت کردند، اما دادگاه شکایت آنان را "ناوارد" تشخیص و به سود مولتی‌میلیونر موفق رای داد.

    تقسیم ثروت و اموال صاحب سوپرمارکت

    طبق وصیت‌نامه‌ی کاپروتی که هنگام مرگ 90 سال داشت، فرزندان او از ثروت هنگفت پدر "تنها" چند خانه و فروشگاه و چند تابلوی نقاشی به ارث برده‌اند. این مولتی‌میلیونر هنردوست، یک تابلوی نقاشی اثر ادوار مانه نیز به موزه‌ی لوور هدیه کرده است. یکی از تابلو‌های "گل‌های وحشی" هنری دو فانتن لاتور، نقاش فرانسوی (1836ـ 1904) و مالکیت 152 فروشگاه مواد غذایی "اسلونگا" که در حال حاضر 22 هزار کارگر و کارمند دارد، سهم ارث همسر کاپروتی عنوان شده است. 5 نوه‌ی این مولتی‌میلیونر، هر یک 15 میلیون یورو که در مجموع نیمی از ثروت نقدی او را شامل می‌شود،به ارث برده‌اند.

    کاپروتی اولین شعبه‌ی فروشگاه مواد غذایی خود را در سال 1957 در ایتالیا پایه گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو