عصر بازار

دیدی بانک افق های جدیدی را برای مشتریان ترسیم می کند

عصر اعتبار- بانک حکمت ایرانیان با راه اندازی دیدی بانک در کنار شعب خود سعی دارد تا تحول شگرفی را در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی ایجاد کند ، از همین رو گفتگویی انجام داده ایم با عادل جعفرنیای رئیس شعبه منیریه بانک حکمت ایرانیان ، شعبه ای که از طریق دیدی بانک نیز به مشتریان خدمت رسانی می کند .

دیدی بانک افق های جدیدی را برای مشتریان ترسیم می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»

    از زمان سکانداری چه برنامه هایی را برای پیشرفت و عملکرد مناسب تر شعبه پیاده سازی کرده اید؟
    برنامه و هدف اصلی بنده در شعبه از ابتدا ایجاد فضای همدلی و یکدلی میان کارکنان و ایجاد وحدت سازمانی و پیشبرد اهداف بانک و همچنین ایجاد تعامل بین مشتریان عزیز بوده و هست . البته بازاریابی مشتریان نیز یکی از اهداف ماست که علاوه بر آن ارایه خدمات غیرحضوری نیز به ایشان داده می شود و سعی ما بر اینست که انجام تراکنش های مالی مشتریان در بسترهای الکترونیکی بانک صورت پذیرد .
    مهمترین هدف شما در شعبه چیست ؟
    ما در بانک حکمت ایرانیان بدنبال آن هستیم تا صرفا یک نهاد ارائه دهنده خدمات بانکی نباشیم و فراتر از آن برای مشتریان خود نقش یک مشاور متخصص در عرصه پولی و مالی را ایفا کنیم و به او راهکار بدهیم تا در تصمیم سازی های کلان خود در حوزه اقتصادی بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد .
    بانکداری الکترونیکی یکی از مهمترین ابزار بانکداری محسوب می شود شعبه منیریه یکی از شعب بانک حکمت ایرانیان است که به دیدی بانک (VTM) مجهز است با این امکان چه تحولی در امر خدمت رسانی به مشتریان بانک حکمت ایرانیان رخ داده است؟
    در بانکداری مدرن و امروزی استفاده از سامانه های غیرحضوری و  شعب cash less یکی از قدرتمندترین و  به روزترین ابزار می باشد که به لطف خدا و تدبیر حکیمانه مدیرعامل محترم ، بانک حکمت ایرانیان نیز در این حوزه حضور چشمگیری دارد و با راه اندازی دستگاه های VTM تحول خوبی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد نموده است . چرا که وقتی مشتری بدون حضور در شعبه و اتلاف وقت در صف انتظار سریعتر و راحت تر تمامی خدمات بانکی قابل ارائه در شعبه را از طریق دستگاه های VTM در یافت می نماید ، میل و رغبت بیشتری برای استفاده از این دستگاه را دارد.
    خدماتی که دیدی بانک می دهد چیست؟
    دستگاه های VTM اکثر خدمات بانکی را ارائه می دهند که از آن جمله می توان به :
    صدور نقدی کارت ( انواع حساب ها )
    صدور کارت هدیه ( با قابلیت چاپ مطلب و انتخاب طرح های متنوع )
    افتتاح انواع سپرده
    امکان دسترسی به اینترنت بانک
    واریز وجه به سپرده های نزد بانک حکمت ایرانیان
    خدمات قابل ارائه در خودپرداز ( برداشت وجه ،انتقال ، و .....) و ... اشاره کرد .
    مشتریان تا چه اندازه در استفاده از این دستگاه راغب هستند؟
    ارائه خدمت جدید همیشه با اشتیاق و علاقه مشتری روبرو بوده است . البته روش و نوع ارائه به مشتری بسیار مهم و حتی اهمیتی بالاتر از خود خدمت جدید دارد و لازم است با صرف حوصله و زمان مناسب برای مشتریان ، آموزش  کار با دستگاه برایشان به درستی صورت پذیرد .
    مردم تا چه اندازه نسبت به تکنولوژی های نوین در زمینه بانکداری انعطاف پذیر هستند ؟ تا چه میزان نیاز به تبلیغات و فرهنگ سازی در این زمینه داریم؟
    نیاز مشتری به ابزار و تکنولوژی های جدید بانکی خصوصاً در حوزه الکترونیکی و سامانه های غیرحضوری همواره ملموس بوده و هست و آنان با توجه به همین نیاز خواسته های خود را منطبق بر ابزارهای الکترونیکی می کنند و تراکنشهای حضوری خود را همگام با پیشرفت این چنین ابزاری به روزرسانی نموده اند چراکه هم در وقت و هم در هزینه مقرون به صرفه است . تبلیغات در این حوزه سهم به سزا و غیرقابل انکاری دارد چرا که رسانه های جمعی مانند تلویزیون و رادیو طیف گسترده ای از مشتریان را به خود اختصاص می دهند که می توان با تبلیغات موثر ، اکثر مشتریان را نسبت به خدمات جدید آگاه و مطلع ساخت.
    با راه اندازی دیدی بانک آیا می توان گفت شعب فیزیکی در بانک حکمت به پایان راه نزدیک خواهد شد و جای خود را به دیدی بانک ها خواهد داد؟
    با توجه به اینکه همچنان گرایش فرهنگ عامه مردم  به استفاده از شعب فیزیکی است ، لازم است جایگزینی شعب cashless   به جای شعب سنتی به آرامی روی دهد به مرور زمان و با تبلیغات و آموزش صحیح به کارکنان بانک و مشتریان بتوان سرعت جمع آوری شعب فیزیکی و ایجاد شعب مدرن (cashless) را بهبود بخشید .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی