عصر بازار

شرایط استفاده از بیمه و خدمات درمانی برای زائران

عصر اعتبار- سازمان حج و زیارت اعلام کرد که مشتاقان زیارت اربعین که ویزای خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده‌اند، بدون پرداخت حق کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه سماح درج کنند و با پرداخت هزینه بیمه و خدمات درمانی، از این خدمات بهره‌مند شوند.

شرایط استفاده از بیمه و خدمات درمانی برای زائران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سازمان حج و زیارت طی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشتاقان زیارت اربعین که ویزای خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده‌اند، بدون پرداخت حق کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه سماح درج کنند و با پرداخت هزینه بیمه و خدمات درمانی، از این خدمات بهره‌مند شوند.

    در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تمامی زائرینی که قصد شرکت در مراسم اربعین سالجاری را دارند می‌بایست در سامانه سماح ثبت نام کنند، به اطلاع می‌رساند این قابلیت هم اکنون در سامانه سماح فراهم شده تا حتی زائرینی هم که روادید خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده‌اند، بدون پرداخت حق‌الزحمه کارگزاری (مبلغ 100.000ریال) بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام کنند.

    با توجه به اینکه طبق نظر ستاد مرکزی اربعین بیمه و خدمات درمانی الزامی می‌باشد این دسته از زائرین با ثبت نام در سامانه می‌بایست هزینه بیمه و خدمات درمانی (248.000ریال) را پرداخت کنند.

    همچنین چنانچه ثبت نام زائر توسط دفتر زیارتی انجام شود مبلغ 20.000ریال نیز به عنوان حق الزحمه ثبت نام به حساب کارگزار بر مبلغ فوق افزوده و واریز خواهد شد.

    در سامانه سماح به صورت پیش فرض برای همه ثبت نام کنندگان تیک اخذ روادید درج شده است لیکن چنانچه زائر تقاضای روادید نداشته باشد می‌تواند تیک گزینه اخذ روادید را بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی