عصر بازار

معاون آژانس بیمه 'دوکروآر':

درخواست پوشش بیمه ای ۲۰ شرکت بلژیکی برای فعالیت اقتصادی در ایران

عصر اعتبار- معاون مدیرآژانس بیمه اعتبار صادرات بلژیک «دوکروآر» (Ducroire)، معتقد است که جایگاه اقتصادی ایران در منطقه به دلیل اقتصاد متنوع و کمتر وابسته به نفت و گاز مورد توجه شرکت های بلژیکی قرار گرفته است و اکنون حدود ۲۰ شرکت برای فعالیت اقتصادی در ایران درخواست پوشش بیمه ای دارند.

درخواست پوشش بیمه ای ۲۰ شرکت بلژیکی برای فعالیت اقتصادی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه «لو سوآر» بلژیک، با انتشار گفت و گویی با «نبیل ژیژکلی» (Nabil Jijakli)معاون مدیرعامل آژانس بیمه دوکروآر 'که دانش آموخته علوم سیاسی است و سابقه 15 سال فعالیت در بانک ملی بلژیک را دارد، نوشت: شنبه این هفته، سه منطقه زبانی بلژیک هیاتی اقتصادی متشکل از نمایندگان بیش از 140 شرکت را به تهران فرستادند. «ژان کلود مارکور» به دلیل حضور در مراسم امضای پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا در این سفر شرکت نکرد.
    این گزارش حاکی است: ایران از زمان توافق هسته ای صورت گرفته در ژوئیه 2015 (تیر 94) و برداشته شدن بخشی از تحریم ها مورد توجه قرار گرفته است. برخی از شرکت های بلژیکی از این فرصت برای فعال سازی مجدد روابط تجاری با تهران بهره برده اند.
    طبق این گزارش، نبیل ژیژکلی معاون مدیرعامل آژانس بیمه دوکروآر است که شرکت هایی را که قصد صادرات به کشورهای پرخطر را دارند، بیمه می کند. این شرکت به تازگی با افزایش درخواست های بیمه صادرات به ایران مواجه شده است.
    ژیژکلی در مورد دلیل گرایش شرکت های بلژیکی برای تجارت با ایران، گفت: نخست آن که ایران با جمعیت 80 میلیونی تحصیل کرده و نیز غنای نفتی و گازی، جایگاه اقتصادی در منطقه دارد. دیگر آن که اقتصاد ایران متنوع است که دلیل آن وابستگی کمتر به صادرات نفتی است.
    وی افزود: 43 درصد از درآمدهای ایران به نفت و گاز وابسته است. از سوی دیگر، ایران از صنعت متالورژی یکی از صنایع مربوط به خودرو سازی و از شکوفاترین صنایع در منطقه برخوردار است. در سطح اقتصاد کلان نیز انتظار رشد اقتصادی نزدیک به چهار درصد می رود و تورم مهار شده است. نرخ بدهی عمومی ایران 15 درصد تولید ناخالص داخلی است در حالی که در بلژیک این نرخ به 106 درصد می رسد. نقطه قوت دیگر، ذخایر ارزی ایران است که می تواند ماهها واردات را پوشش دهد. از آنجا که مقدار معمول آن پوشش شش ماهه است، میزان ذخیره ارزی ایران قابل توجه است.
    این کارشناس اقتصادی با اشاره به «نیازهای متعدد ایران به دلیل تحریم های مختلف»، گفت: ایران باید صنعت نفت و گاز فرسوده خود را بازسازی کند. همه صنایع متالورژی و انرژی نیز باید به روز شوند.
    ژیژکلی در پاسخ به این سوال که «آیا ایران از تولیدات اروپایی نمی ترسد؟»، گفت: درست برعکس. آنها متقاضی آن هستند. تحریم های مختلف چین را به شریک اصلی ایران تبدیل کرد. اغلب می شنویم که ایرانی ها خواستار تنوع در کالاها هستند.
    این کارشناس اقتصادی گفت: با وجود موانع مختلف تعدادی از شرکت های بلژیکی در حال مذاکره برای قرارداد به دیدن ما (آژانس اعتبار صادرات) می آیند و از ما می خواهند آن ها را بیمه کنیم. آن ها همچنان در پی کمک های مالی هستند.
    وی با اشاره به تعجیل شرکت ها برای حضور در ایران، گفت: در ماه سپتامبر کارکرد 'دوکروآر' برای امور تجاری در ایران از 230 به 750 میلیون یورو رسید و جایگاه ایران بهبود پیدا کرد. هم اکنون تقاضاهای دیگری هم وجود دارد که این مبلغ را افزایش خواهد داد.
    وی با اشاره به این که «هم اکنون حدود 20 درخواست در حال بررسی است» گفت: این درخواست ها به فعالیت در زمینه انرژی، لایروبی، تولید شیشه، ماشین آلات ، تجهیزات مربوط به صنایع شیمیایی، صنایع مخابراتی و نساجی مربوط می شود.
    نبیل ژیژکلی در مورد این که «آیا تا کنون قراردادی بسته شده است؟»، گفت: در برخی موارد وعده هایی داده شده و برای بیمه اعلام آمادگی شده است اما هنوز قراردادی منعقد نشده است.همه شرکت های با مشکل تامین منابع مالی برای تجارت بلند مدت مواجه هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو