عصر بازار

دستگاه تولید 'مِه امنیتی ضدسرقت' در اصفهان تولید شد

عصر اعتبار- یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و تولید دستگاه تولید 'مه امنیتی ضدسرقت' برای استفاده در طلا فروشی‌ها شد.

دستگاه تولید 'مِه امنیتی ضدسرقت' در اصفهان تولید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: این دستگاه توسط شرکت 'تابان گوهر نفیس' تولید شده است.
    این دستگاه در کمتر از سه ثانیه یک مغازه 24 متر مربعی با سقف سه متر را با یک مه غلیظ پر می کند بصورتی که دیگر هیچ چیزی برای سارق قابل دیدن نیست.
    قیمت این دستگاه کمتر از 30 میلیون ریال است در صورتی که نمونه مشابه خارجی آن حدود 90 میلیون ریال قیمت دارد.
    رئیس هیات مدیره شرکت تابان گوهر نفیس در این باره به ایرنا گفت: بخار حاصل از این دستگاه، میدان دید را به کمتر از پنج سانتیمتر می رساند و امکان سرقت برای سارق وجود ندارد.
    کاوه عظیمی افزود: مدت زمان ماندگاری این بخار نیز دستکم 40 دقیقه است.
    وی تصریح کرد: طلا فروشان در اصفهان استقبال خوبی از این دستگاه کرده اند و در مراحل بعد این دستگاه در سایر استان ها نیز توزیع می شود.
    عظیمی همچنین با اشاره به رونمایی یکی دیگر از فناوری های شرکت متبوع خود گفت: این دستگاه به نام' تراش فست ' قابلیت تراش سنگ‌های قیمتی بصورت شبکه‌ای(الماسی) را با دقت بالا دارد.
    وی دقت این دستگاه را یک صدم در مقیاس درجه اعلام و تصریح کرد: این میزان دقت با نمونه‌های امریکایی و ژاپنی قابل رقابت است.
    وی با بیان اینکه دستگاه تراش فست، بومی سازی شده است، گفت: این دستگاه قادر به تراش سنگ های الماس، زُمرد و یاقوت است.
    عظیمی، قیمت این محصول را حدود 30 درصد نمونه خارجی خواند و اظهار کرد: نمونه‌های خارجی هیچ خدمات پس از فروشی هم اکنون در ایران ندارند اما خدمات پس از فروش محصولات توسط این شرکت ارائه می شود.
    به گزارش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این دو فناوری در همایش هم اندیشی صنعت طلا و جواهر که در محل این شهرک برگزار شد، رونمایی گردید.
    بیش از 470 شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، علوم پایه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرک علمی و تحقیقاتی مستقر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی