عصر بازار

صدور ضمانت نامه و پرداخت تسهیلات به پیمانکاران خارج از کشور

عصر اعتبار- قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: علاوه بر تامین ۱۵ درصدی ضمانت نامه پیمانکارانی که در کشورهای دیگر برنده مناقصه می‌شوند، در کشور محل برگزاری مناقصه، تا هشت درصد مبلغ پروژه را برای تجهیز کارگاه به صورت تسهیلات تامین می‌کنیم.

صدور ضمانت نامه و پرداخت تسهیلات به پیمانکاران خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرضا صالح  با اشاره به برنامه‌های جدید این صندوق گفت: برای تسهیل فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی و صادرات این خدمات، تصمیم گرفتیم به پیمانکارانی که در کشورهای دیگر برنده مناقصه می‌شوند علاوه بر تامین 15 درصدی ضمانت نامه آنها در کشور محل برگزاری مناقصه تا هشت درصد مبلغ پروژه را برای تجهیز کارگاه به صورت تسهیلات تامین کنیم.

    وی ادامه داد: ما به دنبال راهکاری برای بحث اعتبار فروشنده هستیم ،اکنون در قالب اعتبار خریدار کار می‌کنیم برای مثال اگر شخصی به ما مراجعه کرد و اثبات شد که به صورت دائمی 500 میلیون دلار صادرات دارد ما تا 80 درصد آن را برای صادر کننده سپرده گذاری می‌کنیم تا در تامین مالی اقلام صادراتی مشکل نداشته باشد. 

    قائم مقام صندوق توسعه ملی درباره صادرات تجهیزات گفت: در صندوق یک اعتبار دو میلیارد دلاری در قالب اعتبار خریدار تخصیص داده شده که یکی از بانک‌ها درخواست سپرده گذاری این مبلغ را داشته اما ما اعلام کردیم که ابتدا برنامه خود را در مورد نحوه چگونگی تخصیص آن به مشتریان ارائه کنند تا بعد این کار انجام شود.

    صالح اضافه کرد: سعی داریم شرکت‌های بزرگی که به دنبال ساختن تجهیزات زیر بنایی هستند به آنها تسهیلات ارزی پرداخت کنیم و کمک کنیم که این شرکت‌ها با زیر مجموعه خود به صورت قسطی کار کنند که هم گردش مالی را در کشور تقویت کنیم و هم این شرکت‌ها را تشویق کنیم که تا تجهیزات خود را در داخل تامین کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی