عصر بازار

در جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی و مسئولان بانک کشاورزی مطرح شد:

تسریع در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی

عصر اعتبار: دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ، بعد از ظهر دوشنبه دهم آبان در جمع رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره و مدیران امور بانک کشاورزی درباره اقتصاد مقاومتی، اقدامات و سیاست های بانک کشاورزی سخن گفت.

تسریع در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰
  • نشست مشترک بانک کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
  • نشست مشترک بانک کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
  • نشست مشترک بانک کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
  • نشست مشترک بانک کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
  • نشست مشترک بانک کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
  • تسریع در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست که در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد دکتر شهید زاده از نقش مشورتی و حمایتی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در توفیق بانک کشاورزی برای  تحقق منویات مقام معظم رهبری، اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت به ویژه تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی دولت و مطالبات گندمکاران  قدردانی کرد. وی اظهار داشت: مشورت با دلسوختگان مردم و نظام و متخصصان بخش کشاورزی به منزله نیروی محرکه برای پیشبرد اهداف، خدمت رسانی شایسته و جهش رو به جلو در بانک کشاورزی است.

وی سپس به ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: برای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری ، کارگروه های اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده ایم که در جریان آن  45 پروژه شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است. همچنین 5000 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از طرح های اولویت دار خرد و متوسط غیر فعال و نیمه  فعال بخش کشاورزی تخصیص داده شد.

دکتر شهیدزاده در ادامه سخنان خود هدف گذاری کمی بانک در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای را معادل 1800 هکتار و میزان  تحقق آن را  1100 هکتار اعلام کرد. وی افزود: افزایش ظرفیت تولید آبزیان پرورشی از طریق پرورش ماهی در قفس به میزان 20 هرار تن در سال و پرداخت 2200 میلیاردریال تسهیلات طی 5 ماهه نخست سال جاری با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون ، از دیگر اقدامات بانک کشاورزی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.

دکتر شهید زاده گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود با پرداخت  355 هزار میلیارد ریال تسهیلات، تعداد 532500 نفر  اشتغال موجود حفظ و 177500 شغل جدید ایجاد شود.

وی با اشاره به تولید بی سابقه گندم در سال زراعی 94-95  تاکید کرد: با توجه به ثابت بودن سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته، این افزایش تولید ناشی از افزایش راندمان و تولید  در واحد سطح و نتیجه اقدامات زیربنایی دولت و مجلس و تخصیص اعتبار به طرح های اصلاح الگوی کشت، آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون و غیره بوده است و بانک کشاورزی مفتخر است که توانسته در کنار دولت افتخار آفرین باشد.

دکتر شهید زاده همچنین افزایش تولید گندم را موجب بهبود معیشت کشاورزان و تحقق یکی از اصول اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: سربلندیم که در کنار دولت توانستیم یکی دیگر از  ماموریت های خود را نیز با موفقیت به انجام رسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کسب جایگاه نخست در پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط  در سیستم بانکی و پرداخت 16601 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی 4534 بنگاه را از دیگر افتخارات بانک کشاورزی عنوان کرد.

دکتر شهید زاده سپس با اشاره به موفقیت بانک کشاورزی در جذب سپرده های مردمی، کسب بیشترین رشد سپرده گذاری  سیستم بانکی ، افزایش بی سابقه سهم از بازار و کاهش استقراض از بانک مرکزی  ، این امر را نشانه افزایش راندمان بانک و ناشی از  اعتماد مردم به بانک کشاورزی برشمرد و گفت: برای حفظ  توان رقابتی خود نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

وی همچنین عملکرد بخش بین الملل بانک کشاورزی را به مثابه برند این بانک دانست و تصریح کرد: پس از برجام توانستیم تعداد کارگزارهای خارجی را به 70 عدد افزایش دهیم، 1506 فقره اعتبار اسنادی به مبلغ 1435 میلیون دلار گشایش یافته ، 27 مذاکره موفق ، برقراری ارتباط مجدد با موسسات رتبه بندی بنکرز و یورومانی و برنامه ریزی برای مشارکت مالی در پروژه های کشت فراسرزمینی انجام شده است.

شهیدزاده تاکید کرد: درصورت اصلاح نسبت کفایت سرمایه می توانیم از نام نیک و تجارب بانک کشاورزی و اشتیاق موسسات و بانک های خارجی برای همکاری با بانک کشاورزی به نفع توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: بانک کشاورزی نیازمند اصلاح ساختار و اساسنامه است و شرایط موجود در روند خلاقیت، توسعه و نمود توانمندی های بانک محدودیت و خلل ایجاد کرده است.

دکتر شهید زاده در ادامه صندوق بیمه را نیازمند بازنگری جدی دانست و گفت: ریسک بخش کشاورزی بایستی در تمام بخش های اقتصادی کشور توزیع شود و این مهم با بازنگری در هویت و سازماندهی صندوق بیمه محقق خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از برنامه ریزی بانک برای تشکیل صندوق تضمین سرمایه های کوچک و شرکت بیمه کشاورزی خبر داد و خواستار حمایت نمایندگان مجلس شد.

بر اساس این گزارش در ادامه نشست دکتر علی محمد شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از خدمات موثر بانک کشاورزی، این بانک را خانه دوم کشاورزان ، مورد اعتماد این قشر و حامی ان ها دانست و گفت: خدمت به کشاورزان شاخصه و هویت بانک کشاورزی است.

وی با اشاره به نقش کشاورزان در تولید ناخالص ملی ، رونق کسب و کار و مدیریت منابع و ذخائر گفت: انتظار می رود بانک کشاورزی با روحیه جهادی و تلاش مضاعف مشکلات بخش را مرتفع کند.

شاعری در ادامه ضمن اظهار خرسندی از پرداخت مطالبات گندمکاران و مطالبات صندوق بیمه کشاورزی، با اعلام این که به زودی نرخ خرید تضمینی محصولات اعلام می شود ، تعیین و تصویب آن را نیازمند همکاری بانک  و مجلس دانست. وی افزود: بایستی به سمت ساماندهی مسایل اساسی بازار از جمله ایجاد مشوق های صادراتی برای محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

شاعری در ادامه  خواسته اصلی این کمیسیون را تلاش بانک کشاورزی و بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی همچنین با اعلام این که اولویت بخش کشاورزی موضوع آب است ،گفت: انتظار داریم سیاست های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات در زمینه مدیریت منابع آب و افزایش راندمان آبیاری  باشد و نگاه جدیدی را در استفاده از منابع آب و پسآب ها ایجاد کند.

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد با هماهنگی و برنامه ریزی درست سال اینده دیرکردی در پرداخت بهای گندم وجود نداشته باشد.

وی دیگر خواسته های کمیسیون از بانک کشاورزی را اختصاص تسهیلات برای ازدواج جوانان روستایی، افزایش سقف تسهیلات کشاورزی، تسهیلات حمایت از تولید و اتخاذ تدابیری بازگشت توایدکنندگان بدهکار به چرخه تولید و سودآوری عنوان کرد.

شاعری در پایان خواستار جلب مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی با حمایت بانک کشاورزی شد و گفت باید به گونه ای عمل شود که شعب بانک کشاورزی برای امور زیربنایی بخش کشاورزی توجیه فنی قایل شوند.

این گزارش می افزاید در ادامه این نشست سایر نمایندگان مجلس به بیان مطالبات و مشکلات بخش کشاورزی پرداختند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو