عصر بازار

رییس مرکز آمار:

اطلاعات سرشماری تاثیری در پرداخت یارانه ها ندارد

عصر اعتبار- رئیس مرکز آمار ایران گفت: اطلاعات سرشماری تاثیری در پرداخت یارانه ها ندارد و محرمانه است به گونه ای که اطلاعات هیچ شخصی حتی به مراجع قضایی نیز داده نخواهد شد.

اطلاعات سرشماری تاثیری در پرداخت یارانه ها ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امید علی پارسا دوشنبه شب در ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 استان همدان افزود: در سرشماری ارائه آمار و اطلاعات صحیح و قابل‌ اعتماد حائز اهمیت است و میانگین کشور در سرشماری کنونی در بخش اینترنتی 33.6 درصد است که در استان همدان 35.1 درصد بود.
    وی با بیان اینکه اجرای همزمان سرشماری اینترنتی و حضوری امکان پذیر نیست و آمار صحیحی استخراج نمی شود افزود: در سرشماری هدف اصلی محل سکونت اول است و اطلاعات افراد باید برحسب سکونت اول ثبت شود.
    وی با بیان اینکه نکته مهم دقت و صحت در سرشماری است افزود: موضوع سرعت مهم نیست چرا که تا تاریخ 28 آبان فرصت برای انجام سرشماری وجود دارد و در صورت لزوم تمدید می‌شود.
    رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در صورت مراجعه مامور سرشماری اگر خانواده‌ای غایب باشد، موظف است، اطلاعات دقیق را به‌ صورت اینترنتی یا تلفنی ارائه دهد افزود: نباید حتی یک نفر در سرشماری از قلم بیفتد.
    پارسا ادامه داد: 25 هزار مامور سرشماری برای اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 فعالیت دارند و مأموران سرشماری فرزندان ایران هستند که تمام‌وقت زیر باد و باران در هر شرایطی فعالیت می‌کنند.
    پارسا با اشاره به وجود اتاق کنترل در مرکز آمار ایران بیان کرد: عملکرد هر 25 هزار مامور سرشماری را می‌توان در این اتاق کنترل دید و رصد کرد.
    رئیس مرکز آمار ایران افزود: اگر خطا در مرحله سرشماری اینترنتی و حضوری گرفته نشود، در مرکز آمار ایران از سامانه‌های اطلاعاتی که این‌گونه اطلاعات را دارند استفاده می‌شود زیرا تا زمانی که اطلاعات پالایش نشود، قابل استناد نیست.
    پارسا تصریح کرد: در سرشماری اطلاعات خوداظهاری، اساس بر اعتماد، صداقت و راستگویی است و برای داشتن اطلاعات متقن باید به سمت آمارهای ثبتی مبنا رفت.
    وی ادامه داد: گاهی مردم می‌گویند چطور تورم از 40 درصد به 7.9 درصد رسیده در حالی‌ که قیمت‌ها ارزان نشده است، باید گفت که تورم به معنی کاهش قیمت نیست، بلکه تورم به معنی سرعت افزایش قیمت است.
    پارسا ادامه داد: یک‌ میلیون و 240 هزار نفر نیروی کار خالص وارد بازار کار شده که 740 هزار نفر شغل پیدا کرده‌اند و بقیه شغلی پیدا نکرده‌اند که بر طبق این مسئله 3.2 درصد افزایش اشتغال داشتیم و نرخ بیکاری 1.4 درصد بالا رفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی