عصر بازار

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

اعطای تسهیلات بانرخ سود سه درصد به طرح های صنعتی نزدیک روستاها

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: برای راه اندازی طرح های صنعتی در نواحی صنعتی نزدیک روستاها، تسهیلات با نرخ سود سه درصد داده می شود.

اعطای تسهیلات بانرخ سود سه درصد به طرح های صنعتی نزدیک روستاها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی با بیان این که این طرح برای همه استان های کشور تعریف شده است، افزود: در هر استان 200 میلیارد ریال تسهیلات در این میسر پرداخت می شود. طرح ها را کمیته سه جانبه مشترک از سازمان صنایع کوچک، معاونت توسعه روستایی و صندوق کار آفرینی امید تصویب و تامین اعتبار می کنند.
    یزدانی گفت: از مجموع 18 درصد نرخ سود تسهیلات، بنیاد علوی، استانداری ها و معاونت توسعه روستایی معاون هر کدام به طور مساوی پنج درصد و دریافت کننده سه درصد نرخ سود را پرداخت می کنند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، افزود: این طرح به دنبال امضای تفاهم نامه مشترک این سازمان با صندوق کارآفرینی امید و معاونت روستایی حوزه معاون اول ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته و این طرح در قالب 640 پروژه به معاونت روستایی پیشنهاد داده شده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این پروژه، طرح ها متناسب با مناطق کمتر توسعه یافته پیشنهاد داده شده است و افراد می توانند در قالب تعاونی ها، این طرح ها را دریافت و در نواحی صنعتی نزدیک به روستاها راه اندازی کنند.
    یزدانی تاکید کرد، این طرح برای روستایی ها ایجاد شغل می کند و با ایجاد رونق در روستاها، از مهاجرت به شهرها جلوگیری می شود.

    ** اجرای طرح تولید پوشاک با اشتغال 210 هزار نفر
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: علاوه بر این طرح، طرح تولید پوشاک با اشتغال 210 هزار نفر به معاونت توسعه روستایی معاون اول برای راه اندازی در مناطق کمتر توسعه یافته پیشنهاد شده است.
    یزدانی با اشاره به این که این طرح هیچ ریسکی ندارد و به طور مشترک تولیدکنندگان پوشاک، سازمان صنایع کوچک و معاونت توسعه روستایی معاون اول اجرا می کنند، افزود: مواد اولیه توسط تولیدکنندگان عمده پوشاک تامین می شود و محصول را نیز تولیدکنندگان عمده پوشاک خریداری می کنند.
    یزدانی اضافه کرد: این طرح یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و مزیت آن این است که با اجرای آن، در طول دو سال، سه هزار و 500 بنگاه با اشتغال 210 هزار نفر راه اندازی می شود.
    وی با اشاره به اینکه منابع این طرح را صندوق توسعه ملی تامین می کند، گفت: در بسیاری از شهرک ها و نواحی صنعتی، سوله های مورد نیاز برای این طرح آماده است؛ در این طرح می توان از بنگاه های تحت تملک بانک ها و یا بنگاه های رها شده نیز استفاده کرد.
    به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها، تا پایان تیرماه امسال 88 هزار و 352 واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد، 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و به عبارتی 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند.
    از تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری، 80 هزار و 476 واحد، جزو صنایع کوچک است؛ این نسبت در داخل شهرک ها به گونه ای است که از 37 هزار و 148 واحد صنعتی، 34 هزار و 952 واحد جزو صنایع کوچک محسوب می شوند. صنایع کوچک به صنایعی گفته می شود که با اشتغال کمتر از 50 نفر در پروانه بهره برداری مشغول به کار هستند.
    چهار هزار و 362 واحد از کل واحدهای صنعتی کشور نیز متوسط هستند که یک هزار و 729 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و سه هزار و 514 واحد بالای 100 نفر اشتغال وجود دارد که 902 واحد از آنها در شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو