عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

۶۰ قرارداد خارجی پس از برجام امضا شده است

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از برجام ۶۰ قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه های مختلف حوزه فعالیت این وزارتخانه به امضا رسیده که از این تعداد تاکنون ۳۰ قرارداد عملیاتی شده است.

۶۰ قرارداد خارجی پس از برجام امضا شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم پایانی نشست دوسالانه بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: همچنین در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به منظور رونق بنگاه‌های تولیدی 6 هزار و 941 واحد صنعتی کوچک و بزرگ برای گرفتن تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.
    وی ادامه داد: برخی این واحد های صنعتی که همه آنها با ثبت نام در سامانه بهین یاب و پایش در کارگروههای استانی به تایید رسیده و با بانکها قرارداد امضا کرده اند، پیش از این تعطیل بودند اما بار دیگر به عرصه تولید برگشته و برخی نیز با این تسهیلات افزایش ظرفیت تولید داشته اند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران گفت: همچنین تا پایان امسال 600 واحد صنعتی دیگر برای گرفتن تسهیلات به بانکها معرفی می شوند.
    وی به 88 هزار پروانه بهره برداری در سطح کشور اشاره و بیان کرد: در بخش شهرکهای صنعتی نیز 38 هزار واحد صنعتی وجود دارند که شاید 20 درصد از آنها به دلیل فناوری قدیمی امکان برگشت به عرصه تولید و توان رقابت را ندارند.
    یزدانی همچنین پایه اصلی اقتصاد مقاومتی را واگذاری امور به مردم ذکر کرد و گفت: در همین جهت وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت پرشتابی برای واگذاری بخشهای غیرحاکمیتی به مردم دارد.
    نشست سه روزه مجمع مرکزی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور که نهم آبان ماه در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی