عصر بازار

رییس هیات مدیره بیمه دانا

نظارت بهینه موجب ارتقاء سطح بهره وری و کارایی شرکت می شود

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره بیمه دانا بازنگری دربرخی از روش ها را برای دستیابی به عملکرد مطلوب تر مورد تأکید قرارداد و خواستار ارتقاء سطح نظارت های فنی و مالی در این شرکت بیمه ای شد .

نظارت بهینه موجب ارتقاء سطح بهره وری و کارایی شرکت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر رضا جعفری در سی و چهارمین همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی بیمه دانا درمشهد، عملکرد حوزه هیئت مدیره ، تحلیلی کمی و کیفی عملکرد هفت ماهه شرکت و شش ماهه صنعت بیمه و نظارت را محورهای اصلی سخنان خود قرار داد و اظهار داشت : در طول هفت ماه گذشته حدود 28 جلسه رسمی توسط هیئت مدیره برگزار شده که حاصل آن 194 بند ، مصوبه بوده که این امر نشانگر آن است که تلاش هیئت مدیره همواره در جهت رفع مشکلات و بهبود روش ها به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بوده که امیدواریم با تفویض بیشتراختیارات به واحدهای اجرایی و بازنگری در برخی روش ها و اجرای سیاست عدم تمرکز در سال سوم برنامه راهبردی شرکت ، هیات مدیره به بررسی سیاست ها و برنامه های کلان شرکت متمرکز گردد .
    وی ، بازنگری در نحوه بودجه ریزی شرکت و برخی از سیاست ها را مورد تأکید قرارداد و ابراز امیدواری کرد با واگذاری پاره ای از اختیارات در حوزه های مختلف بتوانیم بودجه مناسبی را برای سال آینده ارائه کنیم .
    دکتر جعفری تقویت ساختارسازمانی شرکت از جمله ایجاد واحد های تخصصی بازاریابی و خدمات ویژه (VIP)و دپارتمان مدیریت ریسک را در شرایط کنونی بازار بیمه مورد اشاره قرارداد و افزود : یکی از ضرورت های این مجموعه ، به روز شدن ساختار سازمانی است که امیدواریم با تلاش های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته ،سال آینده شاهد پویایی و عملکرد بسیار مناسبی در نتیجه مهندسی مجدد ساختار سنتی شرکت باشیم .
    رئیس هیات مدیره بیمه دانا ، تشکیل شورای هماهنگی امور نمایندگان را اقدام مناسبی برای تقویت ارتباطات سازمانی شبکه فروش شرکت دانست و اظهار داشت : باید از این ظرفیت ها در جهت رفع موانع و مشکلات شبکه فروش و بهبود روش ها به درستی بهره گرفت .
    وی شفاف سازی در صورت های مالی را نیز یکی از اقدامات مهم هیئت مدیره برشمرد و با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این خصوص افزود : تا پایان شش ماه اول سال جاری حدود 85 درصد شفاف سازی صورت گرفته و امیدواریم که تا پایان امسال نیز این مهم بطور کامل انجام شود تا استفاده کنندگان و ذینفعان از گزارش های این شرکت بتوانند از آن بهره برداری لازم را به عمل آورند .
    دکترجعفری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پس از4 سال را از توفیقات این شرکت دانست و یاد آور شد : به رغم افزایش هزینه های پرسنلی مفتخریم که این طرح در سال جاری در شرکت به اجرادرآمد .
    رئیس هیات مدیره بیمه دانا ، خرید ملک برای شعب سراسر کشور را یاد آور شد و گفت :  همانگونه که در برنامه راهبردی شرکت در سال دوم برنامه آمده است : مقرر شده برای کلیه شعبی که فاقد ملک مناسب هستند و یا بصورت استیجاری فعالیت می کنند ، ملک مناسب خریداری شود که با همکاری کمیته ساختمان و اعضای محترم هیات مدیره انجام و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .
    وی در بخش دیگری از سخنان خود ، تفکیک مدیریت بیمه های زندگی از سایر بیمه ها را مورد تأکید قرارداد و ابراز امیدواری کرد با تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز در آینده نزدیک فعالیت این بخش با هدف مدیریت بهتر منابع و مصارف درجهت ایفای تعهدات آتی شرکت با قدرت بیشتری ادامه یابد .
    دکتر جعفری با قدردانی از تلاش همکاران به دلیل رشد حدود 44 درصدی فروش گفت : سهم بیمه دانا از صنعت بیمه حدود 1/8 درصد شده که نشان می دهد طی هفت ماه گذشته تلاش های در خور توجهی صورت گرفته است، اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که رشد حق بیمه باید توأم با حاشیه سود باشد ، در غیر این صورت ما در تأمین انتظارات سهامداران ناموفق عمل کرده ایم .
    رئیس هیئت مدیره همچنین با تحلیل وضعیت صنعت بیمه و بیمه دانا ، کاهش زمان وصول مطالبات معوق ، اصلاح ترکیب پرتفوی و کاهش ضریب خسارت را مورد تأکید قرارداد و خواستار تقویت بیمه های خرد به ویژه بیمه های زندگی و اموال شد و افزود : این رشته ها عایدات قابل توجهی را به دنبال دارند و با رشد آنهاریسک و تهدید رشته درمان کاهش یافته و به حد اقل خواهد رسید. وی در ادامه اشاره داشت که فروش تک محصولی یا فعالیت در رشته هایی  چون بیمه درمان تکمیلی به نفع هیچ شرکت بیمه بازرگانی نیست و واحد های اجرایی باید از ظرفیت هایی که این رشته امروزه بعنوان ویترین صنعت بیمه فراهم می آورد به نحو مطلوبی استفاده نموده و بیمه های خرد را طوری عرضه نمایند که ریسک ناشی از فروش درمان به حداقل خود برسد و مانع از حرکت شرکت به سمت ورشکستگی گردد .
    وی بخش پایانی سخنان خود را به موضوع نظارت بهینه اختصاص داد و بابررسی ابعاد مختلف نظارت از بعد نظارت فنی و مالی ،عملیاتی و مدیریتی گفت : نظارت به معنای تطبیق عملکرد واقعی برنامه و سیاست های ابلاغی (بودجه) و استخراج نقاط ضعف و قوت و تقویت نقاط قوت و رفع نواقص احتمالی است و موجب اصلاح و تقویت فعالیت های اجرایی می شود و از مدیران محترم صف و ستاد تقاضا کرد تا موضوع نظارت را مهم تلقی کرده و برای آن یک برنامه ریزی و استراتژی خاصی را در نظر بگیرند تا با توجه به آن شاهد افزایش کارآیی و بهبود وضعیت عملکرد شرکت تا پایان سال مالی جاری باشیم .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی